Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

de 15 woorden internetspel

OLIEBOL - KERSTENGEL - VOORNEMENS - GAVE - LIEFDE - WEEMOED - KORTZICHTIGHEID - BRANDEND - COMPLIMENTJE - PITTIG - DOOF - ONEINDIG - BURENRUZIE - TRAPPELZAK – VORSTVRIJ

Met weemoed dacht ze aan de gezellige familiebijeenkomsten met de kerst.
De Kerstengel die elk jaar traditiegetrouw op de plaats van de piek stond.
Kaarsjes overal brandend, ook al was het buiten vorstvrij.
Oneindig waren de voornemens die ze maakten met oud en nieuw.
Het was gewoon zoals het hoorde vond ze.
Vorige week had ze een complimentje gehad dat ze de gave had om goed met kinderen om te gaan.
Misschien was het de kortzichtigheid van haar, maar natuurlijk zat er een bijbedoeling achter.
Dat bleek ook, want het verzoek dat daarop volgde was of ze een avondje op hun kindje kon passen. Alhoewel ze wat doof was, was ze een pittige tante was haar wel eens gezegd.
Het voordeel was dus wel dat ze de burenruzie nooit hoorde, ze zette haar gehoorapparaat gewoon zachter. Bij deze mensen zou ze dus gaan oppassen.
Ze had veel liefde voor het kleintje van de buren en ze stemde dus maar toe.

Het was oudejaarsdag en toen ze het kindje haar trappelzak had aangedaan bracht ze het naar haar bedje.
Weer in de kamer gekomen zag ze al wat er op een schotel lag bij de tv.
Een heuse oliebol, iets wat ze al jaren niet meer had geproefd.
Zou ze dan toch nog een ouderwetse Oudjaarsavond meemaken ?

Schrijver: Eva Mensch, 27 december 2011


Geplaatst in de categorie: internet

3.0 met 1 stemmen 168



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
27 december 2011
Email:
hmessielive.nl
De vijftien woorden zijn allemaal op toepasselijke plaatsen gezet!
De hoofdpersoon is niet zo heel erg door het leven verwend, maar weet wel veel van haar eigen leven te maken: een kunst, die een ieder kan zoeken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)