Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Hoe zal het André Kuipers vergaan?

Hij zit er inmiddels al een flink aantal weken hoog in de ruimte .
Dat André Kuipers zich ooit daar zal vervelen is best mogelijk.
Hij is er met hele mooie ervaringen maar kan dat vaak niet delen in het glazen knikkertje ver weg van de bewoonde wereld.

Die tosti met jam bakken in zijn broodrooster met panelen die op de planeet Mars gericht staan is hem gaan vervelen. Hij heeft moeite met die aangebrande tosti met kleverige jam uit het apparaat te trekken!
Nu hij heeft een heel moderne sterrenhemeltostiapparaat met Marspanelen die ook nog goed doen en waarmee hij een boterham roostert met aardbeienjam.
Behalve Angela Merkel die hem aan de telefoon had daarover weet niemand dat.
Duitsland hoort astrologisch bij aardbeien en Schwarzbrot daarom belde Angela hem daarover.
Dat was eigenlijk zijn missie om naar de ruimte te gaan om die tosti met jam uit te proberen met zijn tostiapparaat werkend op Marspanelen.

Ach ja dat is gekheid natuurlijk, wel slaapt hij in een tubekast, droomt hij in een tube en poetst zijn tanden met een tubetje tandpasta.
Dat is nu eenmaal een astronautenleven voor het behang van sterretjes en mannen en vrouwen in roze pakken met grote gympen aan hun voeten en vissenkommen van glas om hun hoofd reizend in het luchtledige in de naakte hemel.

De wereld, ons bolletje is maar een bolletje verdriet. We noemen haar het tranendal van Eva. We moeten het doen met schootcomputer, veel kletsen en schootcomputer om er doorheen te komen. Het leven is al zwaar genoeg.
André Kuipers in zijn knikkertje van glas en wat ijzerwerk en koperpoetswerk ziet ons gebeuren op gepaste afstand.
Hij helpt de weermannen van RTL4 EN NEDERLAND 1 EN 3 EN 2 MET het in de goeie hoek neerzetten van de tekeningen van de zon, de maan en de sterren en de regendruppels op het weerkaartje.

Daar is hij heel fanatiek in, die André Kuipers. Hij belt heel veel daarover met Erwin Krol.
In zijn ruimtescheepje zit ook een kat, een witte en dove kat.
Dat weet niemand.
Die kat heet de mooie noot van de muziek, zij loopt achter haar staartje als André teveel een dezelfde handeling doet in de ruimte en geeft haar in dierentaal hulp.
Die lieve witte poes stuurt ook af en toe het ruimtescheepje zodat het niet in aanvaring komt met slechte aliens in bloedrode capsules en ook niet in aanvaring komt met satellietjes.

Die kat ziet alles en omdat ze doof is hoort ze in haar ziel de meest gevoelige trillingen in de ruimte.
Die kat loopt op witte voetjes.
Ze krijgt van André die altijd een beminnelijke man is uit een tubetje melk en een sardientje voor het slapen gaan.

Het kleine ruimtescheepje vaart ergens in het sterrenbeeld Eridanus de grote hemelrivier aan wiens sterren geen eind lijkt te komen.
En ze was ook in het sterrenbeeld Vissen waar een vis uit sterren zacht voor altijd wegzinkt in een koel fris zuurstofrijk bad zondert einde,
Visjes aan de hemel die met sluiers der liefde verbonden zijn.

En hij zegt ons goedendag allemaal die André Kuipers achter zijn raampje ver weg.
Ik zeg ook goedendag tegen hem en hoop en bid dat hij veilig weer terug op aarde komt.

Schrijver: cornil, 28 maart 2012


Geplaatst in de categorie: heelal

2.7 met 3 stemmen 386



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)