Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vriendschap

ik heb dat tedere gevoel voor mijn vrienden met wie het samenzijn steeds weer een feest is want genegenheid zindert door de kamer. Een samenzijn waar wat je eet of drinkt niet zo belangrijk is want "we vieren vriendschap" staat in hoofdletters op het menu.
Waar kleine attenties en complimentjes de vitamientjes zijn voor de ziel.
Waar iedereen gaandeweg leert dat de eerste vereiste om een vriend te hebben is er één te zijn.
Waar gul gelachen wordt, geplaagd en gespot maar waar op tijd lichtjes van gevoel gaan branden.
Een samenzijn waar liefhebben weinig te maken heeft met lichamelijke aantrekkingskracht maar alles met een blik die je vertelt: ik ben blij dat jij bestaat, ik aanvaard je met je gaven en gebreken want voor mij hoef je niet volmaakt te zijn, ik ben het evenmin. Of zoals Alice Nahon schreef: bidden is weten weelde en weemoed van elkander.
Een samenzijn waar af en toe een valse noot van ergernis opduikt, die toch telkens weer overspoeld wordt door een symfonie van vreugde.
Waar de uren veel te vlug voorbij vliegen maar elke afscheidszoen wil zeggen:
even uit het oog maar niet uit het hart. Want de batterijen zijn opgeladen, vol kosteloze energie, vol gekoesterde warmte tot aan een volgend weerzien.
Ik dank de Heer voor dat tedere gevoel.
Ik dank mijn vrienden voor zoveel genegenheid.
'k Krijg ze gratis, belangeloos, voor niets.

Schrijver: Liliane Beckers, 10 januari 2013


Geplaatst in de categorie: vriendschap

3.0 met 2 stemmen 197



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)