Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Klankbord.

“De Messias, de verlosser moet eindelijk maar eens langs komen, we hebben hem nodig om orde op zaken te stellen, in deze gewelddadige wereld met z’n terrorisme, iedereen voert oorlog tegen iedereen”, zucht de man met het keppeltje op zijn kruin, naast mij aan de bar. “Ze maken tegenwoordig uit mest en vogelpoep al bommen, iedere gek kan het. Het is de vraag in welke gedaante de verlosser verschijnt, hopelijk niet als een enorme meteoriet zoals in het verleden is gebeurd naar het schijnt, die zou inderdaad het probleem oplossen maar niet zoals ik in gedachten heb”, vervolgde hij zijn monoloog.

Hij zwijgt neemt een slok, denkt na en neemt nog een slok en zegt: “Bij nader inziens ga ik maar niet aan god zijn kop zeuren, die bommengooier zeurt natuurlijk ook aan z’n kop en misschien staat god niet aan de goede kant, dat wil zeggen mijn kant, ik zie er van af, bedankt voor je waarschuwing”.

“Graag gedaan”, zeg ik. Ik had helemaal niets gezegd.


Zie ook: http://custor.infoteur.nl

Schrijver: Henk koster, 9 december 2013


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.7 met 3 stemmen 184



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Petra Hermans
Datum:
10 december 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Inderdaad zou men er goed aandoen, om het
klassieke beeld van 'een Messias' eens los te laten!
Het zou héél wat energie openmaken, voor degene
die deze plaats op zich gaat nemen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)