Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ziggo en haar hulpdiensten

Ik voel welhaast mensen denken: oh da's vast een mooie,
An gaat uit haar verschoning, maar NIETS is minder waar.
Een paar weken geleden kwam zoals elke maand de factuur in de mail
(scheelt postzegels) en het bedrag was nou niet om in een hiep hiep hoera stemming te komen.
Nou is geen enkele rekening grappig maar ik had NET ervoor de reclame
voorbij zien komen: als U lid wordt van Ziggo, krijgt u 6 maanden alles in 1 voor de prijs van €39,75.

Nou ik betaalde het dubbele en werd een TIKKIE pissig, (zachtjes uitgedrukt).
De koe bij de horens vattend pak ik de andere dag de telefoon, tik 1200 in,(das dan weer wel netjes, je kunt gratis bellen als je lid bent)
en wacht tot ik een dame ( machientje natuurlijk) hoor zeggen dat ik zo
aan de beurt ben.

Nog een wachtende en dan ben ik aan de beurt,
steek meteen van wal en zeg: mevrouw ik ben voornemens
om over te stappen van provider, (mooi woord overigens)
want bij jullie betaal ik de hoofdprijs,
terwijl nieuwe klanten de helft hoeven te betalen.

De dame in kwestie zegt: U bent al best lang lid, waarop ik zeg,
ja maar niet lang meer want dit geld kan ik ook anders besteden,
waarop zij zegt: maar ik mag U wel een aanbod doen,
een half jaar voor de helft van de prijs, kijk, dat maakt mijn dag weer goed. Wel zegt ze erbij dat ik dan een jaar lid moet blijven maar dat
snap ik zelf ook wel.

Krijg gelijk te horen dat iedereen over gaat op tv kijken met Horizon
en dat daar een doos voor wordt afgeleverd.
Prima. Wanneer de doos komt, lig ik in het ziekenhuis en manlief
is niet in staat om dit te regelen.
Niets mis mee. Eenmaal thuis pak ik wederom de telefoon en ik krijg een aardige knul aan de lijn
(misschien is ie ouder dan de titel knul, maar dat kun je niet zien hè?)
die zich voorstelt en vraagt: wat kan ik voor U doen?
Ik antwoord: HELP, met hoofdletters, waarop de knul in de lach schiet
en vraagt: waarmee?
Dan begin ik uit te leggen dat we dat apparaat niet aangesloten krijgen.
Geen punt mevrouw, binnen acht weken na aflevering komt er gratis
een monteur bij U langs. ? Wow, er wordt een datum geprikt en de monteur komt langs maar krijgt niet alles voor elkaar, er moet iets doorgemeten worden, en zo komt monteur nummer twee in beeld!
Met recht een monteur die komt- ziet- overwint en klaar is Kees,
mijn meterkast is voorzien van mooie nieuwe dingetjes,
die het DOEN, ook niet verkeerd natuurlijk.
Binnen een krappe week alles geregeld.

Wie hoort mij mopperen als de factuur in de mail zit?
Niemand hoor want die is in de dure maanden mooi,
voor de helft van de prijs!

Schrijver: An Terlouw, 26 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 88



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)