Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De "zaterdag hou je hart vast" dag.

Het einde van zondag nadert, de zaterdag is zonder noemenswaardige incidenten voorbij gegaan, al ligt voor een belangrijk deel het gewone leven in Brussel plat. Terreur is wat de hoofdzaak in alle nieuwsbulletins te horen is, aanslag wel - of niet, bommen wel - of niet.

Terreur is vreselijk, niemand weet iets concreets en toch: gaat het leven door. Zetten kinderen hun schoentjes in de hoop dat Sint er iets instopt. Zaterdag is rustig verlopen en toch: betrap ik me erop over mijn schouder te kijken, toch betrap ik me erop mensen van een andere "kom-af " met argusogen te bekijken.

Toch ging ik gewoon naar de studio, om daar de column live te presenteren, ditmaal die van Ditheke ( lithium) een column die me wel zo "pakte, die me zo raakte, die me compleet van mijn schoenen blies.

Neen, geen terreur dat alleszins, maar na het lezen van die column besloot ik om de mijne te laten voor wat ie was en toestemming aan haar te vragen of ik hem gebruiken mocht. Natuurlijk kreeg ik die en zo was ik, net als elke drie weken (soms vaker als er een columnist uitvalt) zaterdag weer live te horen en te zien.

Altijd leuk, wat me brengt op het idee, als er lezers zijn die dit net als bijvoorbeeld Ditheke en meerdere mensen van het plaatsen van columns het leuk vinden deze op de radio te horen, schroom dan niet en meld het.
Net als Ditheke zijn er meerderen die ik dan te horen geef en de naam en foto van de schrijfster of schrijver komt erbij te staan, www.lokaleomroepkrimpen.nl

Net zo goed als ik elke keer weer meld dat de columns terug te lezen zijn op de site van de omroep, maar dat deze tevens te vinden zijn op www.nederlands.nl : zo sla je twee vliegen in één klap.

En die klap doet niet eens zeer... Na de studio de gebruikelijke boodschappen gedaan en voor de rest, tja het huishouden behoeft ook soms actie, waar ik verder niet over uit zal wijden. Desalniettemin een optie en ik denk zomaar een leuke! Is weer eens iets anders dan nieuws over dood, verderf, haat en terreur, dus wie interesse heeft, weet me middels mail te vinden.

Schrijver: An Terlouw, 22 november 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.7 met 3 stemmen 96



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Edith Meyers
Datum:
26 november 2015
Yep zo gaat dat hier zijn gangetje, dank je Anne. België reageert met poesjes...
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 november 2015
Het is de stilte voor de storm, tenminste zo ervaar ik de situatie op straat en in het uitgaansleven. Dat die griezels (benaming van onze pretletter Mark Rutte) weer iets van plan zijn, kan heel goed kunnen, omdat de impact van de afgelopen Parijse aanslagen natuurlijk ver beneden het beoogde succes is. Integendeel zelfs, niemand gaat er onder de angst voor die mislukte angstzaaiers gebukt. Hun rotjes zijn nauwelijks merkbaar. Ik kwam vandaag een groepje Marokkaanse jongens tegen, die een strijker of zo lieten ontploffen en mij daarna angstig voorbij fietsten, iets van 'Ach ja, die vaginaMarokkanen ook!' scanderend. Alsof ze de dodelijke misdaden van die zwaargestoorde godsdienstfanatici wilden bezweren, opheffen. In de Albert Heijn viel het mij op dat Marokkaanse Nederlanders mij herhaaldelijk vluchtig aanraakten ten teken van verbondenheid. Moslima's laten mij zelfs in hun mooie, betoverende ogen kijken. Marokkaanse jongens zonder positieve toekomstbeelden groeten me met spaarzame, maar duidelijke blikken van saamhorigheid. Ik sta net zo ver buiten de welvaartssamenleving als hen, maar er is volop leven aan de onderkant van de samenleving en we zullen niet gevechtsloos kapituleren voor het voor velen mensonwaardige kapitalisme. Maar dodelijke terrreur wijzen wij pertinent af. Dan creperen we nog liever zelf. Als je onschuldigen in de bloei van hun leven doodt, dan ben je ver van God/Allah/Jahweh/Boeddha verwijderd en kun je een vervolg van je karma wel vergeten. Al zouden die zielige geesteszieken een atoombom gooien, dan nog hebben ze geen enkele impact op onze vrije, vrijgevochten, vrijblijvende zielen! Dit zielloze ongedierte bijt zichzelf wel dood, omdat dat in hun stupide genen zit opgeslagen. Overigens volop lof voor de Belgische militairen en politie-agenten, die heldhaftig de straten van Brussel bewaken en beschermen. En dat bedoel deze keer niet cynisch. Je zult natuurlijk zien dat die vuile ratten opeens een aanslag in Berlijn of Kopenhagen plegen, want die laten zichzelf natuurlijk niet in de kaart spelen. Opvallend detail is natuurlijk dat het veelal om Marokkaanse terroristen gaat en we hebben al zoveel met dat opvliegende volkje te stellen gehad! Ze hebben onze sociale voorzieningen grotendeels uitgebuit en opgebruikt en nog klagen ze over vermeende achterstanden. Ze weigeren om naar zichzelf te kijken en zelf de handen uit de eerlijke mouwen te steken. Ze laten zich alles het liefste maar aanwaaien, inplaats van er hard voor te werken, zoals hun ouders en voorouders. Drugshandel en diefstal staan hoog in hun Marokkaanse vaandel. Dat zwakt een emotiefreak als Ali B. niet af. Laat die haatdragende killers naar Marokko terug gaan en daar proberen iets van hun leven te maken, al is het schoenpoetsen, dat is altijd beter dan onschuldige westerlingen gewetenloos liquideren. Zij spugen op onze felbevochten vrijheden, maar ik spuug op hun disrespect en kortzichtige reflexiegedrag. Het is allemaal de kift van die ongestudeerde gasten met buitenkantimago's en in het openbaar Arabisch gescheld. Vergeet daarbij niet dat er in Marokko zelf een rijke elite bestaat met zeer luxe woningen en een veelvoud aan westerse uitgaanscultuur. De rijkdom spat er daar vanaf, allemaal opgebouwd door slachtofferhoudingen en zwart geld via criminele activiteiten. Qua natuurschoon is Marokko ver verheven boven Nederland, maar onze economie levert hen nog steeds een meerwaarde op. En maar klagen en maar weeklagen. Het is natuurlijk niet alleen de Brusselse wijk Molenbeek, waar jihadi's gekweekt worden, maar dit gebeurt Europa-wijd. Het is tijd om alle naïviteit te laten varen en volop alert te blijven, omdat die suïcidale bomgordeldragers dat nu eenmaal ook blijven. Die zijn te laf om alleen zichzelf te doden! Morbide secreten! Ik wens je verder nog een fijne dag toe, met smakelijk eten en opwekkende tv-programma's!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)