Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Druilerige regen

Als ik zo in de druilerige regen zit ....geknield en geriefelijk voelend ....levend wezentje Max....tegen me aan....dan besef je ineens waar alles voor staat....de regen vandaan komend waar een soort van vrede heerst....de regen heeft al heel wat gezien....als een soort van kleine oogjes kunnen ze dan naar onder vallen....soms kunnen het ook grote ogen zijn die vallen....maar dan schuilt iedereen....ik voel me knus en geborgen....nu....in mijn moment....hoog de ruimte inkijkend....een soort van stilte komt over me heen....even los van moeder aarde....meemaken druppels die nooit vallen....nooit de grond raken....adembenemend....voelt als een reiniging....een flow....lichtjes en een warme gloed....van top naar teen....een universum van toevalligheden ? gevolg geeft gevolg denk ik dan....de essentie....machtig mooi....energie is de reden....de reden van ons bestaan....de reden van het universum....wiskunde in het kwadraat....fascinerend ....miljoenen sterren stelsels....ik word nederig maar oprecht dan....liefde voelen voor al wat leeft....ik mag meemaken....ervaren ....ik raak het bijna aan....onderdeel uit maken van dit alles....een druppeltje water....uit men ooghoek voel ik opkomen....het is een blij druppeltje....maar in de verte over worpen met een manteltje voor alle levende wezens op aarde ....die zich niet veilig mogen voelen....gelijk ik....geknield en geriefelijk voelend....levend wezentje Max....tegen me aan....dan besef je ineens waar alles voor staat.....................

Schrijver: Robertino, 16 december 2015


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.0 met 1 stemmen 128



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)