Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over vrouwen

De vrouw, de buik en de lach

Ze had haar buik meegenomen, meegedragen, kon ze moeilijk achterlaten in haar hotelkamer.
Ze grinnikte.
In de na-ochtenden op vakantie in Torremonilos ging ze graag naar de lounge voor koffie en gebak.
Ze zakte, plofte bijna, in een comfortabele stoel en liet haar peervormige volle borsten soepel op haar buik landen.
Ze grinnikte.
Natuurlijk zat die buik in de weg, maar nog meer haar maag.
Vannacht was ze ook wat van streek geweest omdat Patty Brard met haar maagomleiding haar dromend had aangemoedigd het ook te doen.
Ze grinnikte nu om haar nachtangst.
De banketbol smaakte prima en riep alweer de geur op van de bitterballen die ze in de middag zou bestellen met stevige biertjes.
Ze grinnikte tevreden en voldaan.
Ja, ja, dacht ze, de liefde gaat door de maag en dan moet je die buik maar voor lief nemen en vanzelfsprekend en uitdagend met liefde overal mee naar toe nemen en tonen, dit is mijn buik, dit is mijn ik.
Ze grinnikte.
Haar handen omvatte haar buik als bij een zwangerschap.
Ze grinnikte.
Mijn buik, mijn kindje en mijn kindje moet veel eten.
Ze schaterde schuddebuikend!

Toelichting: op mijn vakantie zag ik een gezette vrouw neerploffen in een hotellounge en mijn gedachten gingen uit naar mijn heel dikke vriendin Constance, overleden plotseling in 2004, waarbij eten en humor manifest waren, maar uiteindelijk ook haar dood!

Schrijver: Jan Jacob Krediet, 3 januari 2019


Geplaatst in de categorie: vrouwen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 404



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)