Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Contact-arm

Wat kan ik me ontzettend storen aan de tegenwoordige tijd als het gaat om contact onderhouden, ja je leest het goed. Waar het over gaat? Zal ik even haarfijn uitleggen. Wanneer je bijvoorbeeld een afspraak wilt maken bij je huisarts, om met het makkelijkste te beginnen, gaan we ervan uit dat we meteen het overbekende bandje horen: als u een recept wilt, toets 1, als u een afspraak wilt, toets 2, als u de assistente wilt spreken, toets 3 en dan als klap op de vuurpijl: bent u in levensgevaar, toets 4. Dan heb je dus de horde van de talloze wachtenden al gehad natuurlijk! Behoorlijk intensief hoor, dat is nu de meest makkelijke.

Als je, zoals in mijn geval, nieuwe spullen hebt en binnen 3 maanden is de poef stuk, ga je proberen te bellen, krijgt iemand aan de telefoon die nergens verstand van heeft en vervolgens een mail stuurt (want los van het bellen, stuur ik tegenwoordig standaard een mail zodat men me nooit iets kan verwijten) me daarin laat weten "dat we die reparatie ook misschien zelf kunnen doen"?

Ja natuurlijk, ik ben ineens meubelmaker geworden, alsof meneer T dat niet allang gedaan heeft! Na nog 3 telefoontjes waarin ik steeds een beetje bozer werd, vroeg men om foto’s, ook dat nog geregeld en jawel, na twee weken soebatten kwamen er 2 mannen om het klusje te klaren!

Niet dus, ze kwamen, zagen, probeerden en moesten concluderen dat het ding mee moest naar de zaak, want het probleem was te groot voor hen!
Toen ook zij telefonisch contact probeerden te leggen, kregen ze hun bedrijf niet eens te pakken, hoe bedoel je, altijd bereikbaar? Afijn de poef is de deur uit en zal ongetwijfeld gerepareerd terug komen!

Het kan nog erger en dat is eigenlijk bedroevend, kijk: er zijn diverse afval-clubs, waarvan ik geen namen hoef te noemen, want iedereen kent wel zo’n club, zelf ben ik er ook ooit lid van geweest namelijk, maar laat nou een vriendin een abonnement nemen, omdat ik het bedrijf aanprijs!

Ik krijg een appje van haar, jemig ik had die koekjes besteld, we probeerden er eentje en die was me taai! Dus ik een volgende gepakt maar die was evengoed taai! In principe tegen verspilling deze toch in de vuilnisbak gedaan! Ik reageerde door te zeggen: niet slim, je had de boel in een zakje op moeten sturen, maar ik zou, als ik jou was, toch een mail sturen! Dan komt haar antwoord: tja dat heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat "dit wel eens voor kan komen".

Bizarre reactie trouwens, maar het kan nog 'beter', want bij diezelfde afvalclub heeft men een soort callcenter in de arm genomen om de telefoontjes van klanten te beantwoorden. Niet alleen duurt het heel erg lang voor je sowieso iemand te spreken krijgt, de antwoorden die gegeven worden, zijn van dien aard, dat ze er bijvoorbeeld zouden kunnen zitten voor een klusbedrijf! Men heeft nergens verstand van en stuurt mensen met een enorme kluit in het struikgewas. Zo moet het dus niet, zo hoort het dus niet en zo mag het al helemaal niet.

Nu zeggen mensen hun abonnement op, omdat ze geen gehoor krijgen. En dat geen gehoor kunnen krijgen is wel zo onfatsoenlijk dat ik me daar boos over maak. Iedereen is overal bereikbaar, dit is zomaar een greep uit de laatste drie gevallen, de les die ikzelf getrokken heb is: niet alleen bellen met een probleem, maar er meteen een mail bij sturen.
Maar je bent met mij wel eens dat dit niet zo hoort en de goeden niet te na gesproken vind ik dat, als je echt geen tijd hebt, laat je de telefoon rinkelen, dat doe ik ook wel eens, maar (als er een bekend nummer in beeld staat dan) bel ik wel altijd terug: zouden meer mensen moeten doen.

Schrijver: An Terlouw, 6 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.0 met 3 stemmen 361



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)