Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Dit is zo niet netjes, om netjes te blijven

Iedereen heeft op zijn minst gehoord van Marktplaats en al heb je er nog nooit iets mee van doen gehad, het is een veelgehoorde kreet: oh dat heb ik van Marktplaats. Ook wij kijken erop alhoewel er weinig is waar ik iets in zie, met eega is dit een ander verhaal. Als hij voor zijn hobby iets ziet staan dan wordt mijn hulp ingeroepen, want zien, dat is één ding maar voor de rest kan hij er weinig mee, al moet ik zeggen dat ik ‘m intussen wel wat heb bijgebracht. Zo is er dan een item waar hij erg veel interesse in heeft en hij vraagt: of het kan, dat dan weer wel. Omdat ik de geldzaken regel (dat vertikt ie namelijk) bied ik op het product.

Gelukkig is ie wel zover dat, als er een bericht op binnenkomt, hij dat kan lezen, evenals mijn reacties. We wachten braaf op antwoord, er stond geen vraagprijs bij dus deed ik lukraak een suggestie. Wel stond eronder dat deze persoon doorgaans binnen het uur antwoord geeft, nou dat uur werd een dag en omdat eega in mijn nek stond te hijgen, vroeg ik de verkoper of hij tenminste antwoord kon geven, als ie mijn bod te laag vond of iets dergelijks.

Een dag later, eega hijgt nog steeds en ik word langzaam pissig, want het minste wat een fatsoenlijk mens doen kan is: antwoord geven op een vraag en in dit geval werden het dus drie vragen want: nadat de advertentie was aangepast bleek het bod wel tegen de lage kant aan te zitten, niet getreurd, ik doe een hoger bod met nog steeds een hijgende eega. Wie denkt dat er een antwoord kwam, fout! Ik spendeer er nog een berichtje aan waarop wederom geen antwoord komt en besluit het dan over een andere boeg te gooien, met een onderbuikgevoel zeg maar.

Vraag aan een lieverd, zeg wil jij voor mij even een bod doen op (middels een screenshot) dit item, de persoon in kwestie reageert niet en ik heb het idee dat ie me zomaar niet aardig vindt? Geen punt, doe ik, je hoort me zodra ik wat hoor, zeg ik nog je moet wel geduld hebben, want de persoon is traag met reageren. Ehhh, ja bij mij dan, want binnen een uur krijg ik een berichtje dat er een bedrag is geaccepteerd, lager dan het onze maar dat het dus geregeld is.

Mijn/ons bod stond nog steeds pontificaal in beeld onder het item waar intussen ‘gereserveerd’ bij stond, dat dit niet voor ons was, tja dat was intussen wel duidelijk. Ik maakte geld over naar onze hulp in nood en van die kant kreeg ik ook de code door zodat ik het pakket volgen kon. Intussen was ik van pissig naar heel boos gegaan en nam me voor te wachten tot het pakket binnen was, waarna ik een uiterst duidelijke klacht neerlegde bij Marktplaats, met als vermelding: deze klant discrimineert. Oh eega is gestopt met hijgen, dat wel, is blij met de nodige spullen, maar ik ben boos en geen klein beetje want zo, zo ga je niet met mensen om, zo hoort en mag het niet.

Wel heb ik diezelfde gast laten weten dat ik hem heb aangegeven bij Marktplaats, want dit hoort gewoon niet!

Schrijver: An Terlouw, 25 april 2020


Geplaatst in de categorie: discriminatie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 70



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Jikke
Datum:
29 april 2020
WT een verhaal zeg. Je hebt gelijk dat je een klacht ingediend heb. Inderdaad, zo ga je niet met mensen om. Wel fijn dat je eega het alsnog dat pakketje heeft en er blij mee os. Ik snap dat je heel boos bent, dat zou ik ook zijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)