Nummer 2?
Lopend naar de slaapkamer zie ik dat het overgordijn niet hangt zoals het normaal hangt en ik kijk omhoog, zie dat er een schroef uit het plafond komt met een stukje blauw, ik roep meneer T erbij en zeg: volgens mij zit de rails los? Hij komt poolshoogte nemen en moet me gelijk geven want die gordijnen zijn ook veel te zwaar. Dat moet ik nog wel even horen natuurlijk maar dat is geen ramp; hij bromt: ik kijk er morgen wel naar. Dat deed ie ook, gewapend met een trap richting de slaapkamer en ik zeg: als ik helpen moet hoor ‘k het wel....
Ik hoorde wel wat, maar op verkeerde dingen reageer ik niet, tot hij in de deuropening staat en zegt: moet je nou eens komen kijken. Dus ik ga richting slaapkamer. Schiet in de lach bij het zien van de ravage, want inmiddels is driekwart van de rails dubbel gebogen en hangt naar beneden, geen redden meer aan natuurlijk. Wat nu, alles is dicht, iets online bestellen is dus slapen zonder gordijnen en ik zeg: ik ga B even bellen, het bedrijf dat in december ook de vloerbedekking in de slaapkamer legde en waar we zo geweldig tevreden mee waren, dus ik loop naar de telefoon.
Er wordt opgenomen en ik zeg m’n naam, de plaatsnaam en dan: HELP. De man schiet in de lach en vraagt: wat is er loos? Ik leg de situatie uit en hij zegt: hoe lang is de rails? Haast 4 meter, maar hij wil precies de maat weten en ik geef het door. Het telefoontje was om kwart voor tien, om tien voor half elf wordt er gebeld, staat ie al voor de deur! De man komt binnen, krijgt eerst koffie, met appeltaart die gisteren gebakken en gebracht is door een kleindochter en hij gaat aan de slag!
Nog even probeert meneer T, ik hang het zelf wel op, maar daar wil mevrouw T dus niks van weten en ik gebaar naar de man dat hij het moet doen! Hij begrijpt me onmiddellijk en gaat aan de slag, het is een fluitje van een cent, een krap half uurtje en de rails zit, gordijnen hangen en de boel kan worden ingepakt. Toevallig werd dus gisteren een nieuwe wasautomaat op dezelfde manier afgeleverd ook door een klein bedrijf, met 100% klantvriendelijkheid en ook vandaag is het: klein bedrijf, 100% ( of meer?) klantvriendelijkheid!
Als later dochterlief belt samen met kleindochter zeg ik: zie je het voor je, als we zelf 4 meter rails hadden moeten halen, rijdend op de scootmobiel, we hadden geheid de voorpagina gehaald! Lachsalvo’s klinken over en weer, het enige wat ik me nu afvraag is: alles komt echt in drieën, ben toch benieuwd wat er verder nog.........
Geplaatst in de categorie: humor