Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Papegaaitje leef je nog?

Oké, het is niet om te lachen maar ik beken eerlijk dat de tranen over mijn wangen liepen, al is het niet lollig, zeer zeker niet!
Want kijk, wanneer het kind door moeder “even naar boven wordt gestuurd om iets te halen“ doet ze dat meteen en dat is natuurlijk sowieso een compliment waard.
Dat het kind de schoenen nog aan heeft en de trap opvliegt, nou ja niet letterlijk natuurlijk, met dezelfde bloedgang de trap ook weer afkomt, ook allemaal prima!
Normaal echter hebben ze in huis de schoenen niet aan, maar dit kwam totaal onverwachts ook nog.
Normaal zou dit dus nooit zijn voorgevallen als moeder het kind niet...,juist naar boven had gestuurd?
Ze hebben daar ook dieren in huis, van alles en nog wat, en een van die dieren was (lees 'was') een papegaai.
Het kind komt met het gevraagde de trap af gedenderd, met zware schoenen aan ook nog en op een van die treden zat......de papegaai!

Zat! Want ze ging er bovenop staan! Het beessie heeft het niet overleefd, heel zielig natuurlijk. Wanneer de moeder haar vriendin het voorval vertelt, schiet die (net als ik hoor) onbedaarlijk in de lach en zingt: papegaaitje leef je nog? In feite had het liedje : ik zag een muis een betere geweest natuurlijk!
Het liedje speelt nu de hele dag door m’n hoofd en begrijp me niet verkeerd, het is hartstikke zielig natuurlijk en jammer en zonde en nog veel meer, maar ik beken eerlijk dat na het trieste verhaal de humor ook meedeed!

Als men daar voortaan snel iets nodig heeft, denk ik toch dat de schoenen wel uitgaan?

... Papegaaitje overleefde het niet ...


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=FrducLZoWno

Schrijver: An Terlouw, 11 maart 2021


Geplaatst in de categorie: dieren

2.0 met 5 stemmen 122



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)