Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Kuuroord

'Hoi C., waar ben jij al die tijd geweest? Heb je een poosje gemist. Er even een weekje tussenuit geweest?'
'Zeker weten Jan, even een dikke week kuuroord achter de rug.'
'Zo zo, toe maar.'
'Ja zeker, met een prima restaurant. Je kon er van alles bestellen en ze brachten het gewoon op je kamer, eventueel bij je bed. Echt goede service. Ze verdienen een Michelinster.'
'Zo, je bent dus naar het buitenland geweest.'
'Nee man, het is hier gewoon in Groningen.'
'Een kuuroord in Groningen, je bedoelt Nieuweschans?'
'Nee joh, het zit al tijden in de stad zelf.'
'Nou C., ik heb er nog nooit van gehoord dan.'
'Ik zal je uit de droom helpen, het was een chemokuuroord en het zit in het UMCG en ik ga er nog meerdere keren heen.'

Heb Jan daarna uitleg gegeven over het hoe en waarom.
Hij schrok en ik verontschuldigde me om het hem op deze zwartgallige manier duidelijk te hebben gemaakt.

Even was het akelig stil en toen brak de zon door.
Het wordt een mooie dag.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 9 april 2021


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.0 met 2 stemmen 104



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Catrinus
Datum:
10 april 2021
u heeft de strekking van het verhaal goed begrepen en inderdaad in het UMCG weet ik mij in goede handen. Echt de zorg en eten is uitstekend
Naam:
Richard Bahl
Datum:
10 april 2021
Een bijzondere manier om akelig nieuws te melden op een site. Als ik de bijdrage van Catrinus tenminste goed heb begrepen. Ik wil daar voorzichtig mee zijn. Indien de redactie mijn commentaar toelaat, neem ik aan dat ik de boodschap correct heb begrepen. Uiteraard in dat geval de wens om vertrouwen te hebben in de behandeling. Groningen is tegenwoordig helaas bekend om de ellende van de aardbevingen. Maar zeker ook goed bekend om het hoge niveau van het UMCG, zo begrijp ik uit diverse berichten.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)