Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De “tuinverkoop"!

Zeg mam, de kinderen willen op Koningsdag een tuinverkoop houden, heb jij nog.....en voor ze uitgesproken is zeg ik: oh jawel ik heb zat! En dat we zat hebben blijkt wel als we zondag (het was een beetje minnetjes weer) op strooptocht door ons huis gaan. Weet je, wat je meer dan een jaar (sommige dingen veel langer hier) niet gebruikt hebt, kun je per definitie wel vergeten ooit nog nodig te hebben en zo wordt de berg groot, groter, grootst! Jawel. Jemig wat een mens allemaal verzamelt en echt, we zijn geen hoarders hoor, maar onze keuken bijvoorbeeld heeft één voor-nadeel namelijk: de kasten zijn zo heerlijk diep. Zo dachten we er pakweg 16 jaar geleden over, nu is die diepte namelijk een drama, er komen spullen tevoorschijn waarvan ik zeg: nou voorlopig hoeven we geen schoonmaakdoekjes, schuursponzen en dat soort gedoe te kopen. Er ligt namelijk achterin een lading die voorlopig nog niet op is.

Hetzelfde geldt voor de andere kastjes waarin vazen, bloempotten en dat soort acties staan, veel teveel dus, net als een aantal schalen, borden (heel mooie ook nog maar worden dus nooit gebruikt) en wat die meer zij. In de kelder een vogelkooi, een airco en meer van die dingen, een droogrek waar je spierballen voor moet hebben en een grote ruimte, omdat we dat niet hebben, verdwijnt die ook en zo langzaamaan wordt de hoek (eerst hoekje) voller en voller. Worden de lades leger en leger...een mens heeft teveel zooi, nou ja eigenlijk geen zooi want er zijn vast mensen die het gebruiken kunnen maar voor hier geldt dat er is opgeruimd, uitgezocht en ruimte gemaakt waarvan ik denk: jippie....nee hoor, er komt niks voor in de plaats, zeker weten!

Nog wel even afspreken dat wat over is in geen geval terug mag, want anders komt de boel weer vol te liggen.....

... Opruimwoede voor de tuinverkoop ...

Schrijver: An Terlouw, 25 april 2021


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.5 met 2 stemmen 79



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)