Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wel-of niet?

Vrijdag, bij uitstek in huize T de dag dat er niets gepland staat, er geen afspraken zijn en dus de tijd aan onszelf hebben, dat is ook best comfortabel hoor, zo’n dag dat niks moet en ( bijna) alles mag, ja, zo’n dag dus. Een bijkom-dag na een volle donderdag ook nog. We spraken gisteren af om vandaag op pad te gaan, even in verleden tijd, we spraken af...maar de weergoden vonden het blijkbaar nodig om een forse wind zijn gang te laten gaan, gepaard met af en toe een bui ook nog. Niet tof natuurlijk want in een open cabrio, waar ook nog eens geen dak bij geleverd werd is het een kwestie van even afwachten tot je als een verzopen kat....juist ja, juist die bui op je bast krijgt.

Een bui krijgen als je op weg naar huis bent is geen ramp, leuk is het niet maar minder dramatisch als een bui krijgen als je nog weg moet rijden en dus klinkt hier de hele ochtend al: wat doen we nou? Op dat moment begint het te hozen, dus zeg ik: kijk even naar buiten? Zo ga ik niet weg hoor, nee bromt meneer T, lijkt me van niet hè. Dus is ons programma er eentje van bijzonder relaxed te doen waar we kampioenen in zijn en dat is lezen, schrijven, hij is bezig met zijn spoorbaan en ik doe in zo’n geval van alles en niets. Helemaal niet verkeerd natuurlijk en dat mag ook best, toch moet het vandaag nog wel even opknappen eigenlijk want ze willen weer een aantal buisjes bloed van me hebben....

Gaan we duimen dat het vandaag ergens nog een beetje opknapt zodat ik ze daar ook nog blij kan maken, voor nu geldt gewoon dat straks heerlijk de koffie weer aangaat en er een prachtig boek klaarligt, alhoewel ik me net ook bedenk dat er nog een kastje is wat ook wel net zoveel aandacht verdient als het kastje van de badkamer, ach de dag is nog jong en er zitten genoeg uren in dus wie weet...

... Een no-date dag ...

Schrijver: An Terlouw, 21 mei 2021


Geplaatst in de categorie: vrouwen

1.2 met 4 stemmen 86



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)