Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zo doe je dat toch niet?

De telefoon gaat, nou gebeurt dat meer natuurlijk maar in deze herken ik dus het nummer niet en dat komt weer omdat de persoon in kwestie me normaliter op mijn mobiel belt, alwaar ze met naam en toenaam in staat, dus: dan zie ik wie er belt. Niet als ze ditmaal met hetzelfde nummer naar de vaste lijn belt vanzelf! Ik neem op met : Goedemorgen, meer niet. Het blijft stil aan de andere kant en ik zeg dus nogmaals Goedemorgen? Spreek ik met: wat dan volgt is volkomen onverstaanbaar dus ik herhaal: wie wilt U spreken, horende dat het een ouder persoon is. Ik ben op zoek naar mevr. T, oke, nou daar spreekt u mee, waar kan ik mee helpen?

Wat dan volgt is zo ontzettend grof, een familielid verteld op niet mis verstane wijze dat ik: de telefoon normaal op moet nemen! Dat ik mijn naam moet zeggen, dus mijn antwoord is: ik dacht dat ik dat toch wel zelf uitmaakte, maar vertel even waar je voor belt? Ik krijg de boodschap door, wens haar succes en zeg gedag. Het is blijkbaar voor veel mensen lastig om normaal een telefoongesprek te voeren….want er zijn ook van die hele speciale telefoontjes, van mensen die je aan het nummer wel herkent maar dan juist opneemt met: u spreekt met de belastingdienst, of iets leukers: de FBI, ook altijd grappig maar deze ‘ dame’ die niet echt een dame is natuurlijk vond het gelijk aan haar kant staan en dat mag ze wel, maar zonder mijn persoontje natuurlijk!

Overigens note: nooit meer iets vernomen van deze aardige dame.

... Regels van telefoneren ...

Schrijver: An Terlouw, 10 juni 2021


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.0 met 8 stemmen 181



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)