Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Geruchten rond de Tour

Gisteren weer even een poos de tour gevolgd. Het weer was niet zo geweldig, helaas het weer in de Tour ook niet en het wedstrijdverloop was saai. Dus even inschatten hoe laat ongeveer de finish is en dan weer even kijken. Trouwens een goede en terechte winnaar die Oostenrijker Konrad.

En dan toch moet je erkennen dat de Tour een bekeken circus is. Die Pogacar doet even geen trap te veel, spaart krachten voor vandaag en morgen, de twee zware dagen in de Pyreneeën. Door de communicatiemiddelen weten ze precies welke vluchters uit het peloton geen gevaar voor hun klassering vormen, en die laten ze dan maar rijden. Ook Wout Poels weet zijn bergtrui zo nog een dag te behouden. Tevens is het erg sympathiek van Pogi om anderen ook wat te gunnen. Wat de grote fout was van Merckx – de daardoor onsympathiek gevonden kannibaal.

Het zijn zomaar van die dingetjes die me opvallen. Wat me ook opvalt is dat er steeds meer ploegen komen met een directe of indirecte binding aan een land. Ploegen zoals, UAE TEAM EMIRATES, ISRAEL START-UP NATION, BAHRAIN VICTORIOUS.
Dit alles is, volgens mij begonnen met die ploeg van ASTANA van Kazachse huize - met de naam van hun hoofdstad.

Nu doen de wildste geruchten de ronde, dat ook de leider van Belarus (Wit Rusland zo u wilt) ook met een ploeg gaat komen. U weet wel die vreselijke dictator Lukashenko om weer wat goodwill te kweken. Ik vertelde het mijn vrouw die het geheel zijdelings een beetje volgt, gewoon om een beetje op de hoogte te blijven.
Maar zei ze: ’Die mafkees rijdt zelf al in het peloton rond – die mispunt.’
‘Natuurlijk niet,’ zei ik, ‘dat zouden ze toch echt niet toelaten en hij is daarvoor te oud. Hoe kom je daar bij?’

Ik pak het berichtje uit het geruchtencircuit er weer even bij en snap haar vergissing.
‘Weet je wie z’n beoogde kopman is?’
‘Nee, hoe zou ik dat weten?’
‘Hij wil die Kazachse wielrenner Lutsenko voor en op z’n karretjes spannen c.q. laten rijden. Snap je om zo z’n naam weer een betere imago te geven. Jij vergiste je ook al, die namen lijken immers erg op elkaar.’
‘Wat een slimmerik,’ zei ze.
‘Dat klopt wel,’ zei ik, ‘er zijn immers maar weinig mensen, behalve ik dan, die jou kunnen foppen.’

Ik lees verder nog even in het geruchtencircuit en zie tot mijn stomme verbazing, nog een volslagen idioot bericht.
Halbe Zijlstra(een halve Fries – een Stellingwerver) schijnt met een Friese ploeg te komen genaamd:
‘Fryslân Boppe’. Volslagen belachelijk natuurlijk, hiermee lok je massatoerisme uit, daar zitten we hier echt niet op te wachten. Hij schijnt onder z’n talloze internationale contacten een sponsor gevonden te hebben.
Wie denkt u? Natuurlijk heeft hij z’n grote vriend tijdens zijn bezoek in diens datsja weten over te halen, geld in dit project te steken. Naar het schijnt.
Die vriend? Dat laat zich gemakkelijk raden; dat is uiteraard meneer Poetin.

Wees gerust, dit zal een gerucht blijken, we kennen immers de reputatie van Halbe.
Hij maakt mij echt niets meer wijs.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 14 juli 2021


Geplaatst in de categorie: humor

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 134



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)