Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bijna een DE-Prinsjesdag

Nee joh, geen koffiemerk bedoel ik maar eerlijk is eerlijk, de boel in Den Haag staat nog steeds op DE-Missionair en net als het woord pandemie horen we niet anders dan: dat het DEmissionare kabinet bepaalde beslissingen genomen heeft…begrijpen doe ik het allang niet meer, want als je het logisch bekijkt zijn ze met zijn alleen en soort van: aan de kant gezet, een tikkie afgetreden en dus bijna werkloos?

Nou weet ik sowieso niet hoe het precies werkt maar wat me wel stoort is dat Prinsjesdag gewoon wordt gehouden met alle DE-missionaire piepeltjes die dus eigenlijk allemaal zonder werk zitten, immers is dat aangekondigd en hebben ze het daar in Den Haag nog steeds niet voor elkaar om als Grote Mensen domweg te zeggen: kom op, we gaan dat varkentje even wassen, geen echt varken natuurlijk want dat is heel wat anders dan het spreekwoordelijke varkentje dat ik bedoel!

Het zo veel besproken pest-protocol geldt niet voor ministeries, niet voor ministers, dus ook niet voor DEmissionaire gevallen, met zijn allen door een deur gaan, dat zien we ze regelmatig doen, maar tot overeenstemming komen en met rechte schouders zorgen dat het stemmen niet voor niks was, dat lukt die gasten dus niet en dus is de mooiste, beste en meest lucratieve oplossing: met zijn allen weer naar de stembus en ik zeg alvast vooruit dat Pieter Omtzigt een wijs besluit heeft genomen, want de garantie dat hij nog meer stemmen krijgt dat de voorkeurstemmen die er al waren, is wel zeker.

Blijft alleen nog hangen waarom dat DEmissionaire gedoe toch nog een hoedenparade moet houden want zeg nou zelf: als je de wacht is aangezegd, dan ga je toch niet in de kijker zitten, dan heb je toch heel andere dingen aan je hoofd? Toch?

... De maffe zaken ...

Schrijver: An Terlouw, 11 september 2021


Geplaatst in de categorie: politiek

2.8 met 9 stemmen 82



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)