Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Je mag niet jokken hoor!

Na een aantal dagen kou en regen gehad te hebben, zou het vandaag dus even heerlijk weer worden. En zeg nou zelf: het is inderdaad heerlijk weer, de boel gaat open, alhoewel dat dus ook wel gebeurt wanneer het iets minder warm is, want luchten is een pre in huize T, maar vandaag is dat dus helemaal geen ramp. De zonwering blijft waar ie zit, dus netjes omhoog zodat de zon zo goed als het gehele huis verwarmen kan, heerlijk toch, al beken ik wel dat het prettig was onze hulp hier te hebben, want het zonnetje laat nietsontziend alle stof zien die aardig aanwezig is, maar dit terzijde.

Meneer T is bezig in zijn hobbykamer en maakt kabaal, is prima want kabaal maken doen er hier meer, zoals de hulp met de stofzuiger bijvoorbeeld…er komen ook nog wat mensen langs en na een boterham gegeten te hebben, verdwijnt manlief weer, om na een uur de kamer in te komen en verbaasd te roepen: heb jij de verwarming aan? Ik zeg: yep. ( leugentje) heb je het koud dan, waarop ik het antwoord schuldig blijf ….hulp en ik gniffelen beiden. Zeggen niks en dat moet kunnen…

Na een kwartier staat eega op, loopt naar de verwarming en legt zijn hand erop….kijkt om en zegt: een oude man in de maling nemen, dat mag niet: mijn antwoord is iets sneller en laat hem stil vallen: waar zie jij hier een oude man dan? En daar: had ie niks van terug.. de zon was zalig vandaag en ze fluisteren net dat ze er morgen weer is dus….ik denk dat de verwarming uit blijft…

... Gratis warmte ...

Schrijver: An Terlouw, 28 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: mannen

3.5 met 2 stemmen 714



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)