Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Puffen zonder resultaat

Nederland zwoegt onder de zomerzon die gloeiend aan de hemel staat. We puffen zonder noemenswaardig resultaat want wederom is het tropisch warm, de thermometer geeft dertig graden aan, op het balkon. Binnen in het iets minder gloeiend gelukkig met verspreid over het huis diverse ventilatoren staande, die vrolijk hun best doen de kamer leefbaar te houden.

Toch is het niet voor ‘t eerst dat het zo warm is, welnee het was eerder ook al net zo heet als nu met dat verschil, we zijn het vergeten, kwijt zijn we de tijd dat we puffend en wel de dag probeerden door te komen, voeten in een koel badje, natte doeken in je nek en overleven maar, puffend en wel!

Ooit in de tijd dat we beiden nog werkten, oh ja, ook toen was het ‘s zomers best heet en moest je ook nog werken, in ruimtes waar geen airco was, geen ventilator ook! Puffend kwamen we de tijd door…Nederland zwoegt onder de warmte deken, maar we hebben 1éénvoordeel: morgen is het een graad of acht minder, dat scheelt puffen zeg...

Schrijver: An Terlouw, 24 juli 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.5 met 2 stemmen 87



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)