Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De hotelier van de Hamsterborg

Sinds 1633 siert de Piloersemaborg of de Hamsterborg het landschap in Den Ham. De armoedige Hamsters hebben altijd vol respect tegen hun borg aangekeken. De borgbewoners werden altijd met heel veel eerbied behandeld, ook omdat de meeste Hamsters afhankelijk waren van hun goede gaven en betaalde werkzaamheden. Voor de arme omwonenden viel er weinig te hamsteren en voor de adellijke bewoners in de borg des te meer. Zo lagen de zaken nu eenmaal en iedereen speelde zijn rol, op enkele wijze, naar rechtvaardigheid strevende rebellen na. Sinds de adellijke families uit de Hamsterborg verdwenen, verloederde de borg en dreigde hij een ruïne te worden, maar daar heeft de erudiete hotelier Jacobus de Mepsche een stok voor gestoken en hij runt er nu een rustiek en weelderig hotel, helemaal in de stijl van de oud-bewoners met het blauwe bloed. Het chique hotel in de Hamsterborg ligt op de S. Veldstraweg 25 en kenmerkt zich door een lange, aanzien afdwingende oprijlaan. Hotelier Jacobus is in een streng-protestantse familie in Veenendaal geboren en hij heeft de hotelschool The Hague doorlopen. Hij is altijd een trouwe kerkganger gebleven en hij hoopte zijn vrouw binnen de protestantse kringen te vinden. Dat leek even het geval te zijn met Ellen Citroen, bij wie hij nog voor het geplande huwelijk zijn maagdelijkheid verloor, wat volgens hem een zeer slecht teken was en wat hem in een diepe depressie deed storten. Desondanks kon hij niet meer van haar afblijven, omdat hij haar zo lekker vond. Zijn innerlijke conflict maakte hem randpsychotisch en hij zocht een uitweg in het lezen van de wanhopige psalmen van koning David, maar daar ging hij nog meer van flippen. Hij heeft het huwelijk om gewetensbezwaren afgezegd. Je kunt ook stellen, dat hij de huwelijkstaart al voor het huwelijk had opgesnoept. Volgens hem rustte er een vloek op en was het niet Gods bedoeling dat hij zijn verstand zou verliezen. Hij heeft veel geestelijke steun van dominee Johannes de Heer gekregen. Na diverse gesprekken met dominee De Heer kon hij zichzelf weer in de ogen kijken. Hij voelde zich een zware zondaar, maar de dominee wist dat om te buigen naar een acceptabel gevoel van zondig zijn, zeg maar, een zondebesef in balans, wat de gemiddelde kerkganger heeft en waar prima mee te leven is. Gekoppeld aan de ora-et-labora-opdracht kon hij weer met een gesust geweten aan de slag. Bovendien had de dominee hem erop gewezen, dat net als bij Eva de meeste schuld bij die goddeloze verleidingskunsten van Ellen lag. Ellen was met die duivelse slang in zee gegaan en zij had Jacobus van de appel laten eten. Die appel was natuurlijk haar verdorven seksualiteit. In wezen was hij gewoon een slachtoffer van haar boze opzet. 'Ik vertrouw erop dat God jou blijft behoeden voor het kwade en dat Hij jou vast en zeker een goede, gelovige, volgzame en dienstbare vrouw zal schenken!', zei de dominee nog.

Jacobus zit in het theehuis naast de borggracht en hij geniet van een tot de rand gevuld limonadeglas, met Ierse whisky. Het hotel is voor enkele dagen gesloten om even bij te komen van alle werkzaamheden. Terwijl hij de gifstoffen van zijn Winfield-sigaret inhaleert, kijkt hij vol trots naar zijn levenswerk. 'Daar heb ik het allemaal voor gedaan!', denkt hij, 'mijn voorgeslacht en familie kan maar wat trots op mij zijn!'. Zijn mobiel gaat af. 'Ja, Midas hier, heb je nog behoefte aan een partij Franse wijnen, die ik vorig jaar op de kop tikte, je mag ze zo van mij overnemen voor zeg maar een vriendenprijsje!' 'Heb je de kwaliteit zelf gecheckt?' 'Superme, mon ami, een verrassend en bloemrijk boeket!' 'Hoeveel flessen?' '300' 'Wat denk je van 500 euro?' 'Mij best, kerel, als jij er maar blij mee bent en kom binnenkort eens langs, kerel, kun je ze meteen meenemen!' 'Een goed idee, dan neem ik voor jou een fles Ierse whisky mee, die je zeker moet proeven!' 'Doe dat, kerel, doe dat, dus ik zie je binnenkort, ik ga nu hangen hé, hou je haaks hé!' 'Ja man, jij ook!'. Midas Lewe van Middelstum is een bevriende collega van Jacobus en de eigenaar van Hotel Elburg & Stadscafé De Tapperij. Het wordt langzaam donker en Jacobus slentert met zijn lege glas naar zijn borghotel, terwijl hij door de whisky wazig en hallucinerend is gaan kijken. Het looppad lijkt nergens naartoe te leiden en het is alsof de borg heen en weer beweegt en op hem dreigt te vallen. Eenmaal binnen gaat hij als een bezetene alle sloten aan de binnenkanten van de deuren afsluiten en bakt hij in de keuken een pondje biefstuk om aan te sterken. 'Helemaal alleen in mijn hotel!', denkt hij, 'wat een zalig gevoel!'. Terwijl hij driftig door zijn malse biefstuk snijdt, schiet zijn hoofd ineens naar achteren, want achter hem staat een beeldschone, onweerstaanbare vrouw van vlees en bloed. Jacobus schrikt zich een hoedje en hij deinst achteruit. 'Wie ben jij en hoe kom jij hier binnen?', vraagt hij angstig en boos. 'Ik ben Sapke Boelens en ik ben sinds kort een schoonmaakster in de Hamsterborg, maar blijkbaar ben ik u nog niet opgevallen!' 'Nu je het zegt, ja, je komt me wel een beetje bekend voor, maar je zal hier nog niet zo lang werken, denk ik' 'Dat zeg ik, ik werk hier nog maar pas' 'Vandaar dat ik je niet zo snel herken, maar waarom ben je hier, de schoonmaaktijden zijn allang voorbij en je weet toch dat de borg tot vrijdag gesloten is' 'Dat weet ik, ja, maar ik ben hier om een heel andere reden' 'Ben benieuwd wat dat is!' 'Ikzelf ook' 'Jijzelf ook? Word je soms door iemand anders bestuurd?' 'Best mogelijk' 'Zeg, ga jij eens gauw naar jouw eigen huis en laat mij met rust, wil je' 'Denk het niet' 'Nou zeg, gek mens, ga nog even zo door en ik ontsla je hier op staande voet!' 'Geen denken aan' 'Komaan zeg, wat wil je nou?' 'Wat u wilt' 'Wat ik wil?' 'Precies, wat wilt u dat ik nu voor u kan doen?'.

Jacobus denkt dat hij droomt, maar die Sapke ziet er toch echt uit en zij praat ook echt. 'Hoe ben jij hier zomaar naar binnen gekomen?', vraagt hij nogmaals. 'Ik was er al en ik heb mij al die tijd in het schoonmaakhok verstopt' 'Drie dagen lang?' 'Steeds wanneer u even weg was, ging ik wat eten en drinken' 'Maar waarom kom je dan nu te voorschijn?' 'Hierom!', zegt zij met een uitdagende stem en zij laat haar jurk heel elegant naar beneden vallen. Haar lingerie doet haar aantrekkelijke vormen nog beter uitkomen en Jacobus moet even wat wegslikken. 'Ben jij gelovig?', vraagt hij totaal ongepast en ontnuchterend. 'Ik geloof in kabouters, elven en feeën', zegt zij heel lief, terwijl zij hem wenkt. 'Daar doe ik het voor!', denkt Jacobus beneveld door de whisky en deze vrouwelijke schoonheid, die zichzelf vrijwillig aanbiedt. Zij draait zich om en zij wil dat hij haar volgt. Haar achterkant doet hem denken aan die vrouw in de videoclip van 'I Want Your Sex' van George Michael. Haar geile slip zit net zo sexy over haar strakke billenpartij, die heerlijk soepel heen en weer beweegt en Jacobus in vuur en vlam zet. Hij volgt haar naar één van de mooie slaapkamers, die door haar zijn schoongemaakt. 'Treed nader tot mijn schone slaapkamer!', zegt zij met een deftig gezicht. Jacobus zwijgt en ligt aan haar voeten. 'Het is bedtijd, baas, kom snel bij mij in bed liggen, want buiten zijn de rovers en roofdieren!', zegt zij speels, terwijl zij haar bolle borsten ontbloot en fier rechtop gaat zitten. Haar tepelhoven zijn ontspannen en licht gebold als uiterst tedere heuveltjes. De parmantige zuignappen steken relaxed naar voren en smeken om de lippen van Jacobus. Terwijl hij zijn kleren uitdoet, slaat zij het dekbed open en steekt zij haar sappige heupen in de lucht om ietwat wrikkend haar slip uit te trekken. Jacobus heeft het zicht op haar aanlokkelijke schaamdelen en hij begint zelfs een beetje te trillen. 'Vergeef mij, Vader, want ik weet niet wat ik doe!', schiet er nog door zijn hoofd, maar door de aanblik van zoveel vrouwelijk schoon kan hij niet anders dan toe te happen en even later denkt hij al: 'Kom hier, mijn geile Eva, laat mij van jouw appel proeven!'. De geile Adam in hem gaat helemaal los en hij duikt meteen tussen haar wulpse benen om van haar goddelijke sappen te drinken. Ondertussen komt zijn roede in de stijfste positie te staan en snakt hij naar de seksuele eenwording met haar. Haar buik kronkelt als de golven van de zee en zij blijft maar kreunen van intens genot. Dat kreunen wordt nog sterker, wanneer hij bij haar naar binnen dringt en zij samen het heftige ritme bepalen, wat tot een wederzijdse extase leidt. 'Godsamme zeg, wat kun jij lekker neuken!', floept hij er zomaar uit, zonder dat hij zichzelf censuur oplegt. Tijdens dit bijzondere liefdesspel voelt hij hoe hij getransformeerd wordt tot een totaal ander mens. Hij voelt zich bevrijd worden en de bevrijding zet zoden aan de dijk. Nadat zij samen ongekend lekker zijn klaargekomen, streelt Sapke hem van top tot teen en laat zij hem in een genadevolle slaap vallen. Hij ligt plat op zijn buik en zij ligt plat op haar buik bovenop hem, terwijl hij zijn armen wijd gespreid houdt als Jezus aan het kruis. Het laatste wat hij nog net voelt zijn haar lange haren, die over zijn rug, billen, benen en voeten strijken.

De volgende dag wordt Jacobus alleen wakker in een onstuimig omgewoeld bed. Sapke is nergens te bekennen en hij trekt snel zijn kleren aan om te kijken waar zij is, maar zij is nergens in het hotel, terwijl alle deuren nog hermetisch zijn afgesloten. Ze is ook niet in het schoonmaakhok, zoals zij zei. Hij voelt zich als herboren en hij wil haar graag weerzien en bedanken. Na wat rondbellen, blijkt er helemaal geen Sapke Boelens te bestaan en zijn Teupke Wierenga en Fokkie Bekkering de enigste schoonmaaksters. Jacobus haast zich naar het koffie-apparaat en hij zet supersterke koffie om zo goed mogelijk wakker te worden. 'Ik kan dit niet hebben gedroomd', denkt hij stellig, 'daarvoor was Sapke te echt voelbaar voor mij!'. Midden in zijn hemelse verlichtingsgevoel bedenkt hij, dat Sapke een mysterieuze sjamane is, die het om zeer ondoorgrondelijke redenen met hem gedaan heeft, maar niet zo ondoorgrondelijk, dat hij het niet ergens begrijpt. Deze astrale vrijage heeft grote gevolgen voor Jacobus, die in de toekomst een grote vrouwenversierder zal zijn en al gauw de Casanova van het Hoge Noorden wordt genoemd.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
17 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: psychologie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 61



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)