Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het onvoorziene tragedie in Schloss Lichtenstein

Bijna niemand heeft nog een Daf 33 oltimer, maar Kirsten Woest heeft er echt één voor haar woning staan en zij gaat er vandaag mee op pad en niet zomaar op pad, maar helemaal naar Lichtenstein, om precies te zijn Schloss Lichtenstein. Ze heeft wilde plannen en niemand houdt haar nog tegen. Ze is al jaren een grote fan van de wereldberoemde popzanger Rutger Rüttgers. Ze is bij al zijn concerten geweest en ze is diverse keren met hem op de foto gegaan. De mooiste foto heeft zij supergroot laten uitvergroten en die hangt in haar stoffige huiskamer. Er staat een zilveren kandelaar voor en altijd wanneer zij de kaarsen aansteekt, droomt zij bij de foto weg en fantaseert zij dat Rutger de hare is. Inmiddels gelooft zij dat Rutger inderdaad haar man is en dat het de hoogste tijd is om hem maar eens te gaan opeisen. De poppenkast heeft haar lang genoeg geduurd, ze wil nu de enig juiste bevestiging van hun liefde en dat betekent, dat ze eindelijk zijn officiële vrouw wil worden. Ze heeft lang genoeg gewacht en al zijn grappen en grillen in de media gevolgd. Iedere krant en ieder tijdschrift, waar hij ook maar even in stond, heeft zij gekocht en liefdevol bewaard. Natuurlijk weet zij wel dat Rutger drie jaar geleden met de actrice Christliebe Duve is getrouwd, maar volgens de laatste berichten wankelt die relatie al enige maanden en ligt er een scheiding op de loer. Het ijzer moet je smeden als het heet is, dus vindt Kirsten het nu een uiterst geschikt moment om toe te slaan, om die scheiding te versnellen en werkelijkheid te laten worden. Ze heeft er helemaal zin in en de tank van haar Dafje is gisteren volop gevuld. Nog even een paar boterhammen met rosbief klaarmaken, een pak CoolBest sinaasappelsap uit de koelkast pakken en dan kan de reis beginnen. Haar vorige week in Antwerpen aangekochte wapen ligt al in de auto. Onder een grand foulard. Ze checkt nog even of de achterdeur op slot zit en daarna zegt zei: 'Nou dag huis, misschien zien wij elkaar weer, misschien ook niet!'. Ze sluit de voordeur van haar huis op de Kasteeldreef 38 in Beveren bewust met een harde knal, zodat ze zeker weet dat ze er vandoor gaat. Haar auto start gelukkig meteen en even later is ze haar hoogst belangrijke missie begonnen. Ze stopt een CD van het laatste album van Rüttgers in de CD-speler en ze zet het volume extra hoog, zo hoog, dat enkele inwoners van Beveren haar verschrikt nakijken. 'Waar moet die gek zo nodig naartoe?', bromt boer Wilfried Van Tielen, die zijn aardappels aan het rooien is en geërgerd door de herrie op wielen in zijn kruis staat te graaien.

Op Schloss Lichtenstein weet men helemaal niets van wat er boven hun hoofden hangt en is er een feest voor intimi aan de gang. De gastheer Rutger Rüttgers opent samen met zijn beeldschone vrouw Christliebe het dansgala. Er zijn diverse, beroemde genodigden, zoals de schrijfsters Juli Zeh, Judith Hermann, Gerda Raidt en Ulrike Schrimpf. Verder zijn er de actrices Julia Schäfle, Diane Kruger, Saralisa Volm, Carina Wiese, Nastassja Kinski, Nadia Hilker en Liv Lisa Fries. Christliebe, die veel op Marilyn Monroe lijkt, steelt de show met haar sensuele dansbewegingen. Dat de roddels over een eventuele scheiding totaal niet kloppen, blijkt wel uit de gepassioneerde manier waarop Rutger en Christliebe met elkaar dansen. Alle aanwezigen staan verheugd naar hen te kijken, want zij stralen één en al oprechte en energieke liefde uit. De in een strakke jurk gehulde ex-bondskanselier Angela Merkel trekt haar manlief Joachim Sauer mee de dansvloer op. Zij zijn niet de jongsten meer, maar de passiedans van Rutger en Christliebe werkt zo aanstekelijk, dat zij niet langer kan toekijken. Tijdens haar dans met Joachim deinen haar weelderige borsten kostelijk op en neer. Zij doet denken aan de Venus van Willensdorf en het lied 'Vrouw Haverkamp' van Normaal. Rutger kijkt met een schuin oog naar de losgeslagen Angela en hij benijdt Joachim om zoveel lekkernij. Na de mini-concerten van Nena en Helene Fischer is de beurt aan Rutger en dat doet hij vol overgave en met ontzettend veel plezier. Het duet met Beatrice Egli 'Küss mich trotzdem' weet de feestvreugde tot een nog hoger niveau op te tillen. De champagne vloeit rijkelijk en achter de coulissen wordt flink gesnoven. Rutger heeft er in de media nooit een geheim van gemaakt, dat hij zo ongeveer op cocaïne leeft, maar in zijn kringen is het not-done om dat openlijk te gebruiken. Iedereen weet dat het gebeurt, maar niemand laat dat merken. Die discretie telt als chic. Het elitaire feest duurt tot in de vroege ochtenduren en daarna verdwijnen alle gasten weer naar hun eigen luxueuze woonpaleizen. Rutger en Christliebe hebben wel enkele dagen nodig om van het feestgedruis bij te kunnen komen en zij verschansen zich het liefste in hun koninklijke hemelbed met het riante uitzicht op de bergen. Hun sprookjesachtige droompaleis staat al eeuwenlang op een solide, onverzettelijke rots en zij voelen zich superveilig. Er is niets wat hun geluk nog in de weg kan staan en het hoofd van hun hofhouding Dietlinde Falkenstein zorgt altijd voor een perfecte gang van zaken, sehr pünktlich. Dankzij hun meesterkokkin Friedliese von Aldenburg krijgen zij iedere dag de meest uitzonderlijke en gezonde gerechten, die hun goddelijke lichamen in volmaakte conditie houden. Hun gründlich getrainde bodyguards Otto Bose en Erich Bauer zijn altijd op hun hoede en dankzij hen weten Rutger en Christliebe zich onoverwinnelijk en onaantastbaar. Hun portier Stefan von Buch heeft lange tijd in het vreemdelingenlegioen gediend en alleen al met hem bij de kasteelpoort ben je verzekerd van absolute veiligheid. Het zielsgelukkige echtpaar Rüttgers kan onbevreesd de toekomst tegemoet zien.

Na enkele overnachtingen in goedkope achterafhotels komt Kirsten dan eindelijk met haar gammele Dafje bij Schloss Lichtenstein aan. Ze raakt meteen overweldigd door de schone aanblik van het romantische kasteel. 'Mijn hemel! Dit is echt nog veel mooier dan op de foto's!', roept ze tegen zichzelf en ze smult nog even van een broodje braadworst, dat ze in Reutingen heeft gekocht. Het ziet er allemaal rustig uit en Kirsten verwacht niet veel tegenstand, maar ze is wel op haar qui-vive. 'Je weet maar nooit hoeveel bewakers er aanwezig zijn!', denkt ze, 'ik kan er beter niet te licht over denken!'. Na het laatste stukje braadworst te hebben doorgeslikt, drinkt zij nog een blikje Red Bull om extra alert te zijn. Daarna graait zij onder de grand foulard en pakt zij haar Glock-pistool met geluiddemper. Die stopt zij aan de binnenkant van haar leren jack. Zij doet de autodeur zorgvuldig en zo rustig mogelijk dicht om geen argwaan te wekken. Bij de kasteelpoort belt zij aan en wacht zij af. Stefan doet open en vraagt wat zij wil. 'Ik wil graag naar binnen, eikel!', zegt zij en zij verrast hem door hem vliegensvlug door zijn voorhoofd te schieten. Zijn lichaam schuift zij snel opzij en eenmaal op het kasteelterrein ziet zij nog geen andere andere, vervelende obstakels. Omdat zij nu een doelwit kan zijn, haast zij zich naar de ingang van het kasteel. In de verte ziet zij het lichaam van Stefan liggen en zij bedenkt zich opeens, dat eventuele andere bewakers hem ook kunnen zien liggen. 'Ik moet nu snel handelen!', denkt zij terecht en zij belt aan. Dietlinde doet open en zij kijkt hoogst verbaasd naar de vreemde vrouw. 'Opzij!', roept Kirsten en zij duwt Dietlinde tegen het standbeeld van een waakhond. Op de marmeren trap lopen Otto en Erich met elkaar te kletsen en zij zien wat er bij de voordeur gebeurt. Zij trekken meteen hun pistolen, maar Kirsten is veel sneller en zij raakt Otto in zijn borst en Erich in zijn arm. Otto valt omlaag en Erich verschuilt zich achter de trapleuning. Omdat hij in zijn rechterarm is geraakt, moet hij nu met links schieten en dat gaat hem niet zo goed af. Kirsten ziet hoe Dietlinde gillend naar buiten rent, maar zij moet nu eerst Erich zien uit te schakelen. Zij zet de aanval in en na wat zigzag rennen weet zij naderbij te komen en schiet zij Erich met een doelgericht schot tussen zijn ribben. Door de schoten van Erich zijn Rutger en Christliebe gealarmeerd en proberen zij de saveroom te bereiken, maar steekt Kirsten een stokje voor. Zij ziet hen rennen en zij schreewt: 'Nog één stap verder en ik schiet jullie hartstikke dood!'. Rutger en Christliebe lijken te bevriezen en zij knijpen elkaar keihard in hun handen. 'Kijk eens aan, Romeo en Julia, maar niet heus!', schreeuwt Kirsten kwaadaardig, 'hoe lang denken jullie deze komedie nog vol te houden?'. 'Ik weet niet wat jij bedoelt!', antwoordt Rutger, 'maar ik weet wel dat jij hartstikke fout bezig bent!'. 'Dat bepaal ik zelf wel, mijn lieve, aanstaande echtgenoot van mij!', zegt Kirsten en zij staat nu vlak voor Rutger en Christliebe. 'Wie denk jij wel dat jij bent?', zegt Rutger, 'Christliebe is mijn echtgenote en ik ben zeker niet van plan om daar ook maar iets aan te gaan wijzigen!'. 'Man, doe niet zo absurd, je hebt haar alleen maar gekozen, omdat zij een beroemde actrice met een leuk snuitje is, maar als er iemand is, die echt van jou houdt, dan ben ik dat!', zegt Kirsten, die ondertussen haar pistoolloop op het voorhoofd van Christliebe plaatst. 'Prima, natuurlijk hou jij echt van mij, maar kunnen we daar dan als volwassen mensen over praten, zonder dat jij met een pistool loopt te zwaaien!', roept Rutger, die de ernst van de situatie heel goed inschat. 'Dat kan, maar dat ga ik niet doen!', reageert Kirsten. Daarna schreeuwt zij tegen Christliebe: Op de knieën jij, vuile slet!'. 'Laat haar toch gewoon gaan en dan kun je met mij doen wat je wilt!', zegt Rutger in uiterste wanhoop. 'Niks daarvan, mijn door God aangewezen geliefde, zij moet worden opgeofferd, zodat onze ware liefde volop kan bloeien!', zegt Kirsten met een griezelige glimlach en door duivelse invloeden bezeten ogen. 'O God, nee!', schreeuwt Rutger, 'schiet dan mij maar dood!'. 'Idioot, je weet niet wat je zegt, ik ben smoorverliefd op jou en wij gaan met elkaar trouwen!', krijst Kirsten, die nu echt op het punt staat om Kirsten te vermoorden. 'Zeg maar vaarwel tegen deze waardeloze actrice!', zegt Kirsten nog tegen een huilende Rutger, maar zij heeft niet in de gaten dat de kokkin Friedliese haar inmiddels in het vizier heeft. Friedliese heeft het wapen van Otto gepakt en daarmee is zij naar boven geslopen. Voordat Friedliese een kokkin werd, was zij scherpschutter bij het Duitse leger en dat komt haar nu goed van pas. Met één goed gemikt schot weet zij Kirsten dodelijk in haar achterhoofd te raken. 'O, mijn God, ik heb haar vermoord!', gilt Friedliese meteen daarna, 'dat was echt mijn bedoeling niet!'. Rutger omhelst de totaal verwarde en geschokte Christliebe en hij kijkt met een mengeling van grote afschuw en verbijsterd medelijden naar het dode gelaat van Kirsten. Friedliese laat het wapen uit haar hand vallen en zij loopt verslagen naar de intens verstrengelde Rutger en Christliebe. 'Kom hier, Friedliese, kom hier!', zegt Rutger en even later omarmen Rutger en Christliebe ook Friedliese, die snikkend in hun armen wegduikt. Christliebe kijkt opzij en zegt: 'Het gevaar is geweken, maar wat een tragische vrouw!'.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
30 maart 2023


Geplaatst in de categorie: misdaad

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)