Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een moorddadige imam in Dalfsen

Het was een idee van gravin Berendina van Beresteyn om met haar trouwe vriendinnen, de baronessen Aaltjen Creutz en Hilligje Druyvesteyn naar Mekka op vakantie te gaan. Na een gezamenlijke Nijlreis durfden ze wel wat verder de woestijn in te trekken en vermomden ze zich als vrome, onderdanige moslima's met een algehele argwaan jegens de moderne wereld, want officieel mogen niet-moslims Mekka niet in. Ze leerden Arabisch praten om niet al teveel op te vallen en ze volgden keurig alle aanwijzingen, waardoor ze met de grote massa mee konden lopen. Na die zeven keer rond de Kaäba keken de dames steeds even naar de Zwarte Steen, voor zover dat mogelijk was. Die zou volgens de overlevering door de aartsengel Gabriël aan Abraham gegeven zijn, maar het is gewoon een meteoriet, die zonder inmenging van Gabriël op de aardkorst is neergeploft. In de pre-islamitische tijd vereerde men in de Kaäba de moedergodin Allat en haar dochters. Er bestonden in Arabië meerdere Kaäba's. Die godinnenverering was voor de komst van het christendom, de islam en het Jodendom wereldwijd standaard. En natuurlijk was er nog die vrolijke Pan. Dominante kerels hebben de boel verknald en de vrouwen en het vrouwelijke geknecht en onderdrukt. Op sluwe wijze zogenaamd door een god ingegeven mysterieuze heiligheden erom heen verzonnen. Puur uit eigenbelang en machtswellust. Daarbij konden ze het dualisme van goed en kwaad goed gebruiken en nog steeds veroordelen zij zogenaamde ongelovigen, terwijl het niet aan de mens is om te oordelen, maar aan God, die daar helemaal geen zin in heeft, en bovendien is God Liefde en algehele, oneindige tolerantie. Het godsbeeld van Christus Jezus is er één zonder het veroordelen van welk mens dan ook. Ware Liefde oordeelt niet. De in het oude testament gebleven islam is dan ook een zelf opgelegd gevangenisregime, waar niet echt verwonderlijk gefrustreerde, kwaadaardige extremisten uit voortkomen. Het creëert hovaardige, zelfingenomen en agressieve bloedhonden. Na die reis naar Mekka heeft barones Aaltjen Creutz een boek over haar bevindingen geschreven en dat is inmiddels een wereldwijde bestseller. Het heet 'Mekkeren over Mekka' en het is in elke boekhandel te bestellen. Na de protestfilm 'Submission' van Theo van Goh en Ayaan Hirsi Ali is er het plan om het boek van Aaltjen te gaan verfilmen. Paul Verhoeven heeft al interesse getoond. Sindsdien loopt Aaltjen naast haar hoge hakjes en schudt zij extra veel met haar lekkere kont. Wat zij niet weet, is dat de imam Moussa Yachou van de moskee Ghulzar-E-Madina in Zwolle haar boek ook heeft gelezen en hij gaat helemaal uit zijn dak van woede en wraakzucht. Hij is niet echt een toonbeeld van vrede en barmhartigheid.

Even voor de duidelijkheid, die levensgevaarlijke en zwaar gestoorde imam Moussa Yachou heeft een zeer slechte reputatie in verband met de bij zijn moskee aangesloten moslima's, die hij geregeld probeert te verleiden tot heftige seks met hem. De mannen zien dat door de vingers, omdat ze hun imam wel kunnen begrijpen en het hem ook wel gunnen, maar de vrouwen weten in hun stilzwijgen gifpijlen van verwijt op hem af te vuren. Dit is alleen maar verergerd, toen Moussa zich aan de beeldschone maagd Layla Haoud heeft vergrepen. Tijdens een gesprek met Layla over haar twijfels inzake een gearrangeerd huwelijk met een man in Marokko, noemde Moussa haar een ongewillige, stijfkoppige cactusplant. Toen zij hem daarna een verschrikkelijke nepimam noemde, is hij door het lint gegaan en heeft hij als een wild roofdier de kleren van haar lijf gescheurd. Tijdens de wrede verkrachting reciteerde hij met een satanisch genoegen enkele Koranteksten. Layla smeekte met heel haar wezen om genade, maar hij bleef haar maar seksueel folteren. Ze was doodsbang voor die veel sterkere wildebras, die in haar tekeer bleef gaan. Hij hield haar armen bij haar polsen tegen de grond geduwd. Zijn handen voelden als strakke, pijnlijke handboeien. Hij stonk uit zijn kwijlende, verwrongen mond als een dode rat. Zij bloedde tussen haar benen en zijn genotzucht bleef maar aanstormen. Omdat haar gezicht vol walging stond, sloeg hij haar in het gezicht en schreeuwde hij: 'Laat zien dat je het lekker vindt, smerige teef! Toon je dankbaarheid en Allah zal je lonen!'. 'Allez, Allah kan de pot op als dat zo moet!', wist ze nog te zeggen, maar daarna klapte zij dicht en is zij geestelijk ingestort. Imam Yachou is daarna gewoon verder gegaan met zijn dubieuze rol in het islamitische toneelstuk, terwijl Layla naar een psychiatrische inrichting is gebracht, waar zijn nog steeds zit. Haar huwelijk met die vreemde snoeshaan in Marokko is inmiddels afgeblazen, omdat haar familie ook wel inzag, dat zoiets voorlopig niet echt meer mogelijk is. Zij krijgt een hoge dosis antidepressiva en antipsychotica en voor de therapievormen is zij vooralsnog niet geschikt genoeg. De moslima's van de moskee Ghulzar-E-Madina weten allemaal dat hun imam de ongelukkige Layla heeft verkracht en er zijn er onder hen, die hem openlijk vervloeken en die een nieuwe imam eisen, maar hun mannen en vaders wuiven die eis nog steeds weg. In een wereld, waarin mannen de dienst uitmaken, gelden enkel de regels, die in het voordeel van de mannen werken. 'Maar die traditionele wreedheden zullen zich vroeg of laat tegen hen zelf keren!', zegt iemand van de Zwolse moslima's hardop.

Het is zondag en gravin Berendina wacht op haar twee vriendinnen, zodat zij gezamenlijk naar de kerk kunnen gaan. Zij kijkt vol trots naar haar havezathe Den Berg. Aaltjen komt vanaf haar kasteel De Horte en Hilligje komt vanaf haar kasteel Den Aalshorst. Berendina ziet hun Porsches al komen. Zij kussen elkaar langdurig op de mond en zij betasten elkanders erogene plekken. Wanneer zij zichzelf onbespied weten, tonen zij maar wat graag dat zij een lesbische driehoeksrelatie hebben. Hun riante woonverblijven dienen al jarenlang als lesbische lustoorden en zij snakken dagelijks naar meer stoeipartijen. Zij zijn echt smoorverliefd op elkaar en zij gunnen elkander alles. Zelfs met eventuele jaloezie weten zij uiterst speels om te gaan en dat heeft dan ook nooit tot een serieuze breuk geleid. De slogan 'Één voor allen en allen voor één!' van de drie musketiers is zeker op hen van toepassing. Zij gaan echt voor elkaar door het vuur en als het moet, dan geven zij elkanders leven voor elkaar. Zij nemen zoals altijd de Bugatti Divo 2021 van Berendina om mee naar de Grote Kerk op het Kerkplein 31 in Dalfsen te gaan. Binnen hun protestantse gemeente zijn zij nogal vreemde eenden in de bijt, maar dat deert hen niet, integendeel, dat vinden zij juist heel erg fijn. De aangepaste massa kan hen niet boeien. Dominee Roelof Heldewier preekt vandaag over Naomi uit het bijbelboek Ruth, die op een gegeven moment zegt: 'Noem mij niet Naomi, noem mij maar Mara!'. Mara betekent bitterheid. Die trieste conclusie van Naomi bevalt de drie adellijke dames wel, want als lesbiennes kunnen zij zich daar van alles bij voorstellen. Het is voor lesbiennes vandaag de dag nog steeds vaak een hel op aarde. Zodra de preek is afgelopen en dominee Heldewier 'Amen!' roept, vliegt er opeens een boze kerel in een djellaba de kerk in. 'Allah akbar!', krijst hij en hij zwaait met een vrij lang mes. Het is imam Moussa Yachou en hij heeft weinig goeds in de zin. De kerkgangers deinzen angstig achteruit, terwijl Moussa een oude, slechtziende man in zijn nek steekt. Zijn vrouw probeert het bloeden te stoppen en zij gilt aan één stuk door. Moussa steekt haar in haar buik en zij valt voorover. De angstaanjagende misdadiger schreeuwt een regel uit de tweede sura van de koran: 'U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin!'. Berendina, Aaltjen en Hilligje omarmen elkaar heel stevig en zij geven geen kik. Moussa heeft hen ineens in zijn vizier en hij rent naar hen toe. 'Dit zou Allah nooit doen!', schreeuwt Berendina. 'Bedoel je dit?', schreeuwt Moussa, terwijl hij de liefdevolle Aaltjen in haar nek steekt. Hij heeft haar halsslagader geraakt. Even daarna steekt hij de zachtaardige Hilligje in haar hart en spuugt hij Berendina in haar gezicht. 'Dit is wat Allah met ongelovigen doet!', krijst Moussa. 'Jouw beeld van Allah is compleet gestoord!', krijst Berendina nog, 'jouw Allah is een dwaze gek!'. Vlak daarna klinken er enkele politiekogels en wordt Moussa dodelijk doorboort. Berendina kijkt naar het slachtveld en zij houdt de ontzielde lichamen van Aaltjen en Hilligje lange tijd in haar armen. Zij zit onder hun bloed en zij is in een diepe shock. Men wil haar wel opvangen, maar uit respect voor haar verdriet laat men haar ook haar gang gaan. Berendina stapt als een zombie in haar Bugatti en zij rijdt vol gas naar haar havezathe Den Berg op de Heinoseweg 4 in Dalfsen. In haar slaapkamer opent zij een lade en pakt zij een bruin flesje. Zij loopt heel langzaam naar de van boven ronde, houten deur van de druivenkas. Binnen is het broeierig heet. Zij sluit de deur en zij gaat onder de hangende druiventrossen zitten. Zij kijkt nog één keer naar het bloed op haar kleren en daarna drinkt zij de cyaankali uit haar flesje op. Zij gaat liggen en zij prevelt: 'Noem mij maar Mara!'.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
9 juni 2023


Geplaatst in de categorie: misdaad

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)