Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

In Huis 't Joppe is het niet pluis

In Huis 't Joppe op de Joppelaan 110 in Joppe woont de alom gerespecteerde, deftige baron Koen de Hochepied, die er een verborgen, uiterst crimineel leven op na houdt. Baron Koen handelt in harddrugs en wapens en dat doet hij al jaren onopvallend en secuur. Zijn gevaarlijke handlangers zijn de ex-commando Mietje Florisz, de meedogenloze topdealer Victor Wortelboer, de gevreesde scherpschutter Gerdt Gevers en de allround gevechtsmachine Gerlof van Suchtelen. De kelder in Huis 't Joppe dient als uitvalsbasis en opslagplaats. Koen's duistere zaken gaan uitstekend en hij viert dat door flink aan de cocaïne te zijn, zodat hij zolang mogelijk alert kan blijven en van zijn imperium kan genieten. De laatste tijd is hij nogal doorgeschoten met het witte poeder en raakt hij overmoedig en door het dolle. Koen laat zijn mannen om de zoveel tijd een aantrekkelijke vrouw drogeren en ontvoeren, die hij dan voor enige tijd in zijn geheime liefdesnest opsluit, zodat hij er volop mee kan doen wat hij maar wil. Nadat hij dan zijn seksuele driften op zo'n ontvoerde vrouw heeft botgevierd, laat hij zijn mannen die vrouw weer ergens droppen. Die ontvoeringen en die droppingen zijn overal in Nederland. Het liefst zover mogelijk van Joppe verwijderd, maar dat wil wel eens anders zijn, zoals een maand geleden, toen de mannen de knappe juf Gesina van Heiden hadden meegenomen. Gesina werkt op de Joppeschool op de Joppelaan 73A in Joppe en zij herkende Koen meteen, toen zij hem met een stijve piemel op haar af zag komen. 'Maar baron Koen, wat zullen we nou toch krijgen?', vroeg zij half bewusteloos. 'Spreid je benen nou maar lekker braaf, dan zul je het wel merken!', antwoordde hij, maar die herkenning zat hem meteen enorm dwars en zijn opgefokte piemel veranderde al gauw in een geribbelde garnaal. Omdat hij geen risico wilde lopen, gaf hij zijn mannen de opdracht om Gesina voorgoed de mond te snoeren. De nogal bezopen mannen hebben haar toen voor de kerkdeuren van de Onze Lieve Vrouw Tenhemelopnemingskerk op de Joppelaan 74A met enkele kogels doorzeefd. Pastoor Richard van Beveren kwam net op zijn fiets voorbij en hij rende naar de overleden Gesina om haar te zegenen. 'Zegen jezelf dan ook maar vast!', schreeuwde Victor, die de pastoor met twee kogels liet hemelen.

De moord op Gesina en Richard heeft Joppe in the picture gezet en Baron Koen is daarom volledig uit zijn hum. Toch kan hij zijn geheime praktijken niet loslaten en gaat hij onverminderd door, ook met het stelen van lekkere wijven. Hij heeft er inmiddels al drie in zijn geheime liefdeskamer opgesloten en met kettingen vastgemaakt. Het zijn Angela Mossel, een mollige huisvrouw uit Urk, Johanna van Egmond, een strak geboetseerde secretaresse uit Den Haag, en Madelon van Devivere, een rondborstige visverkoopster uit Scheveningen. Koen kan eerst flink vooruit, zou je denken, maar hij aast alweer op een extra vrouw erbij en deze keer is het niemand minder dan gravin Grietjen Engelenburg van Huis Magerhorst op de Ploenstraat 48 in Duiven. Ooit heeft hij een keer met haar in het Bosrestaurant op de Joppelaan 100 gedineerd en heeft hij haar heel theatraal ten huwelijk gevraagd. Hij knielde door één van zijn benen en hij toonde haar een gouden ring met een extreem dure diamant. De ogen van alle chique gasten waren op hem gericht. 'Wil jij alsjeblieft met mij trouwen?', vroeg hij. Iedereen wachtte vol spanning op het antwoord van Grietjen, maar zij zei helemaal niets. Zij stond op en zij keerde hem de rug toe. Zij verliet het restaurant om snel te verdwijnen. Koen zakte daarna helemaal in elkaar en hij schaamde zich enorm. Hij kreeg een whisky van het huis, maar daarmee was de kous voor hem absoluut niet af. Zij bleef maar in zijn hoofd rondspoken en nu wil hij haar aan de drie geketende dames toevoegen. Hij stuurt zijn mannen op haar af en na een goed uur weten zij haar geblinddoekt bij Koert af te leveren. 'Trek meteen haar kleren uit!', commandeert hij, 'want ook zij komt naakt aan de ketting!'. Zo gezegd, zo gedaan, maar hiermee maakt Koen de grootste vergissing van zijn leven, want hij realiseert zich niet, dat Grietjen de zus van Mona Engelenburg is. Zodra Mona ontdekt, dat haar zus is ontvoerd, vraagt zij haar vriend Frank Smart om hulp. Frank is een meesterlijke speurneus en hij is de daders al snel op het spoor. Frank beschouwt dit als een erezaak en een manier om Mona te versieren. Als wapenexpert en vechtersbaas is hij ongekend. Hij ziet een verband tussen de moord op de juf en de pastoor en het criminele netwerk, wat hij meer en meer in kaart krijgt. Hij ontdekt, dat baron Koen wel erg vaak bezoek van ongure kerels krijgt en dat er meestal 's nachts rare handeltjes bij Huis 't Joppe plaatsvinden. Binnenkort gaat hij tot de aanval over.

Het is twee uur 's nachts en Frank ligt op de loer bij Koen en de andere misdadigers. Om half drie sluipt hij zwaar bewapend door de kasteeltuin en steekt hij Victor, die bij een achterdeur staat, een mes in zijn hals. Even later komt hij Mietje in de gang tegen. Mietje trekt zijn pistool, maar Frank is veel eerder. Door de geluidsdemper kan Frank rustig verder gaan en op de trap naar boven ziet hij Gerlof naar beneden lopen. Gerlof ziet Frank bewegen en hij grijpt naar zijn blaffer, maar ook hij is veel te laat en Frank schiet hem met één schot naar de vlakte. Gerlof rolt van de treden naar beneden, pal langs de schoenen van Frank. 'Gerlof, wil je nog even een extra fles whisky naar boven brengen!', schreeuwt Gerdt opeens naar beneden. Omdat hij geen reactie krijgt, begint hij argwaan te krijgen en haalt hij zijn pistool te voorschijn. 'Gerlof, zuipschuit, waar zit je nou?', roept hij, terwijl hij met een vooruit gestoken pistool de trap afgaat. 'Hier ben ik!', zegt Frank gortdroog en hij knalt Gerdt omver. 'Nu alleen de grootste boosdoener nog!', denkt Frank. Op de bovenste etage ziet hij achterin een lange gang licht branden. 'Laat ons toch gaan, eikel!', roept een wanhopige Angela, 'je hebt ons nu wel genoeg misbruikt of niet soms?'. 'Néé, gore teef!, ik bepaal wanneer mijn seksuele genot voldoende is geweest! Dus houdt je brutale bek maar dicht!', antwoordt een woedende, krankzinnige Koen. 'Als we jou nou eens met zijn vieren heel lief verwennen, wil je ons dan laten gaan?', probeert Johanna met een verleidelijke blik. Koen kijkt haar meewarig aan en hij moet als een bezetene lachen, wanneer hij ziet hoe Johanna haar borsten kneedt en ze uitdagend naar hem toe drukt. 'We liggen volstrekt naakt op jouw dienblad, Koen de Sade, neem ons hoe en zolang je wilt, maar laat ons ook weer gaan!', smeekt Madelon. 'Nou, supergeile dames, ik denk erover om jullie voorgoed bij mij te houden, want jullie bevallen mij uitstekend!', zegt Koen met een dikke glimlach. Terwijl Koen zijn stijve leuter in de soppende vagina van Grietjen heen en weer stoot, slaat hij haar ook nog eens keihard in haar huilende gezicht. Frank wil al naar binnen stormen, maar hij wacht op het juiste moment. 'Weet je, Angela, jou ben ik inmiddels wel zat en met dat 'voorgoed bij mij houden' bedoel ik dit!', roept Koen ineens en hij grijpt naar zijn pistool op het nachtkastje. Hij richt zich op en hij loopt richting de naakte, geketende Angela. Alle dames beginnen te gillen. 'Doe het niet, Koen, we zullen alles voor je doen, maar doe dat alsjeblieft niet!', gilt Johanna. Angela kruipt helemaal in elkaar van angst, pijn, onmacht en verdriet. Frank smijt de deur open en hij schiet Koen meteen in zijn hoofd. Koen lost nog een schot, maar die treft het plafond. Frank ontketent de opgeluchte dames en hij omarmt Grietjen, die als een weekdier wegsmelt. Nadat de onteerde en getraumatiseerde dames hun kleren weer aan hebben, belt Frank naar Mona en bestelt hij voor iedereen een groot feestmaal in Huis Magerhorst.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
Inzender: Joanan Rutgers, 28 december 2023


Geplaatst in de categorie: misdaad

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 51



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)