Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Sinterklaas weer terug

Sinterklaas is weer terug van weggeweest, zo stelt de Raad Nederlandse Detailhandel (RND). Meer dan 60% van de Nederlanders stort zich dit jaar op pakjesavond. In 1999 was dat 56%.

'Sinterklaas laat zich niet langer door de kerstman afschepen', aldus de RND. Het publiek is deze week gewoon weer aan het winkelen geslagen. Zaterdag en de laatste twee dagen wordt de grote klap verwacht.

De sinterklaascadeautjes leveren de detailhandel ruin een kwart meer omzet op, aldus de RND. In een normale week wordt er in alle winkels samen een omzet van ongeveer ƒ 3 miljard gedraaid; voor de Sinterklaasweek wordt een omzet van ƒ 3.8 miljard verwacht.

De hele decembermaand wordt voor de winkeliers steeds aantrekkelijker. Elk jaar stijgt de omzet door sinterklaas- en kerstverkopen met 10%.

Uiteraard is alles wat te maken heeft met tovenaarsleerling Harry Potter favoriet als geschenk, waarbij vooral voor de snoepliefhebbers onder kinderen én volwassenen de smekkies in alle smaken het goed doen.

Schrijver: NN, 1 december 2001


Geplaatst in de categorie: economie

2.0 met 25 stemmen 2.158



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
linda
Datum:
2 december 2001
Email:
-----------
Ik vind het wel een beetje grof voor kleine kinderen.
Maar het kan best kloppen dat het nu meer procent is.
Ik vind het soms wel wat overdreven!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)