Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zomeravond in het dorp...

Ik zet mij neer op mijn balkon en kijk om me heen. De schemering valt en weldra is het nacht. Om me heen gonst de wereld vol van stille bedrijvigheid.
Eén voor één komen al mijn buren thuis. Het gelach van kinderen verstomt als ze naar binnen lopen. Lichten floepen aan in de huizen, en dan weer uit.
Ik kijk omhoog en zie enkele bewegende stippen: vliegtuigen op weg naar een voor mij onbekende bestemming. Niemand die weet dat ik hen gadesla en hen een goede vlucht wens.
Het geraas van auto's neemt af en gaat over in een gebrom dat af en toe de stilte breekt.

Tegenover mij grazen paarden in de wei. Het zacht geklop van hun hoeven sluit zich aan bij het gezoem van de muggen. Plots schiet rakelings een vleermuis voorbij. Ik glimlach. Nog een late opblijver...
Ik neem een slokje van mijn drankje en sluit mijn ogen. Langzaam dringt de nacht zich bij me binnen. Stilaan doven de lichten in de huizen. De rust keert weer in het dorp. Stilletjes besluit ook ik de nacht aan te vatten. Ik blaas de kaarsen op het balkon uit, en ga naar binnen.
Morgen is een nieuwe dag!

Schrijver: Helen Josephs, 7 januari 2002


Geplaatst in de categorie: jaargetijden

3.0 met 22 stemmen 1.633



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Janna Nendels
Datum:
10 januari 2002
Email:
*********************
Hallo Helen
Schrijf nog wat van deze, ik lees dit zo graag.
Heel erg mooi....
Groetjes
Naam:
Cripi
Datum:
9 januari 2002
Email:
kokolimbohotmail.com
Weer een stukje meesterwerk.
Liefs +
Naam:
Katja Bruning
Datum:
9 januari 2002
Email:
k.bruninghetnet.nl
Mooie sfeer, Helen. Ik zit vaak ook zo buiten op een zomeravond en zie ook vleermuizen, en soms paarden in de verte. Zal aan je stukje denken als het weer zover is.
Naam:
Supershirley
Datum:
8 januari 2002
Email:
supershirleymsn.com
HEY deze keer toch geplaatst!!
toppie joh!!!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)