Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verwijder! Weg! Remove! Delete!

's Avonds achter mijn computer wil ik graag zoveel mogelijk benutten van de mogelijkheden die dit technische hoogstandje biedt.
Collega's vertellen me dat de computer, in feite, een stom apparaat is.
Als er niet aangegeven wordt wat er moet gebeuren, doet ie NIETS!!
Dat klopt natuurlijk. Als onze hersenen een Einstein zijn dan is, in vergelijking, de computer nog een onbevruchte eicel.
OK, ik ben vaak jaloers dat mijn PC dingen beter en langer kan onthouden dan ikzelf. Het menselijk geheugen haalt het dus bij lange na niet bij de computer wat details betreft....
Ik zit dus 's avonds vaak achter de computer.(stomme uitdrukking, ik zit er VOOR!)

Drie weken geleden heb ik wat zaken downgeload (of is het : gedownload?)
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met de tweede wereldoorlog en de oorlog in Vietnam. Noem het maar een 'hobby'.
Mijn boekenkast wordt gesierd door talloze boeken en videobanden over deze onderwerpen. Aangeschaft om mijn honger naar kennis te stillen...
De tip van een goede vriend om, via het net, te zoeken naar informatie was het summum. Wat ik ook maar zocht, daar was het!

Drie weken geleden...

Het bestand heette : Vietnam, CBS cover.....
Gretig ben ik gaan downloaden. Een video van 25 Mb, dat beloofde wat!!
De Kb's rolde binnen, ik kon niet wachten!
Daar was eindelijk de verlossende vermelding : "DOWNLOAD COMPLETED"

Ik startte de toepassing en het filmje begon....

De jonge man die met de handen achter zijn rug vastgebonden in een straat staat, sluit zijn wanhopige ogen. Mager, amper gekleed, op blote voeten.
Omringd door vele Khmer rouge soldaten,valt zijn haveloze eenzaamheid direkt op...Ondanks de gesloten ogen, voel ik zijn paniek.

De man in burger, die zwaaiend met een pistool, rechtsonder het beeld in komt, zie ik maar half. De trieste jonge man heeft nog steeds mijn aandacht.
Vol ongeloof zie ik opeens, hoe het pistool tegen de slaap van de, ogenschijnlijk berustende, man wordt geplaatst.
Geen bedenkingen, geen twijfels.....de trekker wordt direkt overgehaald....
Ik zie de man vallen. Terwijl hij neerstort zie ik bloed en vocht uit de zijkant van zijn hoofd spuiten.
Dan ligt hij op de stenen van de straat en een plas vormt zich onder zijn hoofd. Ik zie zijn lichaam schokken....Einde film...Dit IS geen film, dit is ECHT!!

Ik merk dat mijn hartslag is verdubbeld en een vreemd gevoel in mijn maag heb. Dit was drie weken geleden...

Direkt heb ik het bestand van de computer verwijderd. Dit wilde ik NOOIT meer zien!...drie weken geleden...

Als ik nu, nog steeds, mijn ogen sluit, zie ik alles weer...
Bravo hersenen! Wat is het toch ongelooflijk knap dat ik dit blijf herinneren...Alleen WIL ik dat niet!!

Ik ben jaloers op mijn PC. EEN simpele druk op de knop en de herinnering is weg!


....Waar vind ik MIJN 'delete' knop????

Schrijver: Hans, 28 september 2002


Geplaatst in de categorie: emoties

3.1 met 69 stemmen 2.096



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
margo
Datum:
17 oktober 2002
Email:
opaque29hotmail.com

dingen kun je niet vergeten,
was dat maar zo.
dan waren er,
heel wat dingen beter.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)