Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Haloweenverhaaltje voor mijn kids

Grimelda was niet zo'n beste heks. Spreuken vergat ze elke keer en haar toverdranken mislukten steeds.
Ok, ze was nog lang niet oud, 203 jaar, ze kon dus nog veel leren.
Maar Engelica en Vreestien waren pas 162 en 170, kenden al heel veel spreuken en maakten brouwsels die bijna altijd werkten.

Het was volle maan en ze ging op pad, zonder bezem want dat werkte toch niet..
In de heksenkring liet iedereen hun beste toverkunsten zien. Grimelda was weer veel te laat.
Minachtend kwamen Engelica en Vreestien naar haar toe."Heb je gezien hoe wij die kikker in een treurwilg veranderden?”
“….Zelfs de oude wijze Moira applaudiseerde.....”
Grimelda keek treurig naar de grond.
"Laat jij maar eens wat zien!" grijnsde Vreestien. "Je bent een grote mislukkeling", zei Engelica gemeen.
Alle heksen in de kring begonnen hard te lachen.
Grimelda drukte haar knokige handen tegen haar puntige oren en rende zo hard ze maar kon het donkere woud in.
Haar zwarte kleed scheurde door de scherpe takken.

Ze wist niet hoelang ze nu al aan het rennen was toen ze een mysterieuze open plek bereikte. Haar grote zwarte hoed was ze verloren.
Het maakte niets meer uit, het honende lachen klonk nog na in haar, met wratten bezaaide, hoofd.
Heksen hielpen elkaar altijd, alleen HAAR niet....
Moedeloos ging ze op een oude verweerde stronk zitten en staarde voor zich uit. Ze haatte alle andere heksen uit de grond van haar zwarte hart.
De haat kwam als groen slijm uit haar mond en druppelde sissend op de met mos begroeide grond.
Ze schrok van het geluid en sprong op toen de bodem openscheurde.
De felrode hand die langzaam tevoorschijn kwam leek wel uit vuur te bestaan.
Het groene flesje daarin schitterde onheilspellend....
Ze beefde toen ze de onaardse stem hoorde.......
"GRIMELDA, JIJ KRIJGT JE WRAAK !!!....,IN RUIL VOOR JE ZIEL!!
Als betoverd staarde Grimelda naar het groene flesje wat achterbleef op het mos.
De hand was verdwenen, de rokende bodem had zich weer gesloten.
Het flesje brandde in haar hand...In het onwerkelijke groen verschenen de pestgezichten van de heksen.
Ik heb geen ziel nodig....besloot ze. Trillend bracht ze het flesje aan haar mond.
De vloeistof ging langzaam door haar keel, het smaakte overwacht zacht en zoet.....
Ontzet zag ze hoe haar handen vervaagden in het niets, daarna armen en benen.....toen de rest.
IK BEN EEN GEEST !! Ze voelde zich opeens enorm sterk, bruisend van zwarte magie en besefte dat ze nu alles kon....Ze zweefde met een ongelooflijke snelheid door het woud en ontstak met een simpele gedachte een grote eik in vuur en vlam.
Ze zag een grote bruine rat lopen en als onzichtbare rook drong ze in het beest door.
Ze liet zijn hersenen smelten en vermorzelde het kleine hart.
Een geluidloze schaterlach ontsnapte aan haar.....

Zeven dagen later, bestond er niet EEN heks meer op de hele wereld...Stuk voor stuk op mysterieuze wijze verdwenen.
Alle nieuwe heksen overleefden de eerste week van hun magie niet....
Het is nu 700 jaren later.....
Grimelda is verdoemd tot eeuwig bestaan en ze geniet nog altijd van de jacht....

Denk dus maar twee keer na voor je een heksenpak aantrekt,
....met Haloween....

Schrijver: Hans, 4 november 2002


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.4 met 61 stemmen 1.599



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
willeke
Datum:
8 augustus 2003
Email:
willekeknopperthotmail.com
Wat een enorm leuk griezelverhaal. Goed geschreven, heerlijk om te lezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)