Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Kinderlogica (waargebeurd verhaal)

Ok, ik had het beloofd.
Op de fiets samen met mijn zoontje van 6 naar de bibliotheek.De eerste keer.
Stom, ik had twee biertjes op dus de auto moest blijven staan.
Fikse wind tegen, natuurlijk...overkomt mij dan altijd.
Stevig stampend met een warm gekleed jongetje op weg.
Al heel snel begon ik mijn verkrampte benen te voelen.
Windkracht 8 bleek teveel voor mij. Van het zingen achter mij werd ik niet veel vrolijker....
Gelukkig begon hij een gesprek waardoor mijn aandacht werd afgeleid van de ontberingen die ik moest doorstaan.
"Papa, wat is een bibliotheek eigenlijk...?"
Ik dacht na over een begrijpelijk antwoord en zei:
"Dat is een heel groot gebouw waar ze een miljoen boeken hebben die je kan huren...."
Ik kreeg geen reactie en probeerde het nog eens. De vergelijking met iets wat hij al kende leek me wel wat.
"We zijn vorige week toch naar de videotheek geweest. Waar we die leuke videoband hebben gehuurd, weet je nog?"
Het enthousiaste antwoord "Jaaaa....die vond ik leuk", bracht een glimlach op mijn gezicht.
Ondertussen was ik afgestapt omdat lopen sneller ging dan fietsen.
Ik keek naar het ingepakte gezichtje....
"Nou, in een videotheek kan je videobanden huren en in een bibliotheek..."

Zijn ogen glinsterden toen hij me abrupt onderbrak : "mag ik dan een biblioband huren?...."

Schrijver: Hans, 4 november 2002


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.1 met 47 stemmen 1.848



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)