Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De tovenaar van Toffeeland

In Toffeeland heerstte een machtige tovenaar.
Alle toffeevooraden moesten aan hem worden afgestaan.
Soms lukte het dappere rovers om de voorraad terug te halen.
Maar op een dag werden de rovers in het kasteel van de tovenaar opgesloten.
Slechts één rover wist te ontsnappen; hij moest de andere rovers zien te redden.
De ontsnapte rover was heel slim, hij had niet van die heerlijke toffees gesnoept, want als je teveel toffees snoept kun je niet zo goed meer klimmen, zoals die slimme rover deed om uit het kasteel te ontsnappen.
Hij moest tussen tralies door, maar dat was voor hem een fluitje van een cent.
De andere rovers hadden zoveel van die heerlijke toffees gesnoept dat ze niet door de tralies konden klimmen, maar daar wist de slimme rover wel raad op.
In plaats van de gevangen rovers, wat heel erg moeilijk was, haalde hij stiekem alle toffees uit het kasteel.
Toen de tovenaar dat in de gaten kreeg raakte hij helemaal in paniek,
zonder toffees kon hij immers niet leven, maar ook niet meer toveren.
De slimme rover wist dat en doordat de gevangen rovers nu ook geen toffees meer aten werden ze weer dun en konden ze ontsnappen via de tralies.
De tovenaar leefde niet lang meer, omdat hij geen toffees meer kreeg, want die hadden de rovers nu heel erg goed verstopt
Eén ding hadden de rovers nu wel geleerd;
hoe lekker toffees ook zijn, eet er nooit teveel van!

Schrijver: Agnes Ritmeester, 7 januari 2003


Geplaatst in de categorie: kinderen

2.4 met 15 stemmen 1.639



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
frits
Datum:
8 januari 2003
Email:
riensriensgort.demon.nl
leuk verhaaltje Agnes,
zelfs voor ouderen boeiend

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)