Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Jongens

'Gatverdamme, Marius, wat is dat! Een witte vlek op je broek.' Geergerd keek Marius naar Tim. 'Haha, sperma.' lachte Niels. Wat leverden ze hem nou weer? Altijd zo makkelijk, die vijf. Het waren zijn vrienden, in zekere zin, Tim, Niels, Lukas, Bram en Thijs. Maar hun flauwe grappen, die was hij goed zat, en dan zeker het commanderende gedoe van Niels en het schijnheilige van Tim. 'He, Marius, sta eens op, dan kunnen we het goed zien.' 'Ja, de mazzel.' Dat deed hij dus echt niet. 'Kom op, dan kunnen we het bevestigen!' Hij balde zijn vuisten. De rotzakken, hij kon ze wel! De volgende keer mepte hij erop. En hij zou alleen maar harder meppen als ze schijnheilig gingen roepen 'Marius, wat doe je echt!'

Een paar uur later. Hij voelde iets tegen zijn hoofd. Het flesje van Lukas. Mooi als hij t teruggaf, ze konden naar de maan met zijn allen. 'Marius, kom op, geef nou terug!' 'Kom maar halen!' 'Mevrouw, Marius wil mijn flesje niet teruggeven!' Oke dan, als ze het zo gingen spelen. 'Vangen!'
Zijn worp was een ietsje te hoog en kwam prachtig terecht tussen twee schedels. Tja, moet je maar niet met dingen gaan gooien in het biologielokaal. Daar stond Lukas' flesje nou, ingeklemd tussen die witte dingen, hij mocht het straks wel even desinfecteren. 'Jezus, Marius, wel eens gehoord van mikken ofzo?' 'Nee, nooit.' reageerde hij, een beetje kribbig. 'Marius, ga zitten!' 'Ja maar, hij moet mijn flesje pakken!' 'Pak het zelf maar, hallo.' Het was niet meer nodig. 'Ja maar, er zit nog wat in!'
'Na de les kun je het komen halen. Genoeg.'
Zitten op paaseitjes (die witte vlek) en gemolde pennen, een flesje naar je kop krijgen. Heel gewoon. En hij kon het wel hebben, maar dat schijnheilige gedoe eromheen! En voor de zoveelste achtereenvolgende dag zwoer Marius de volgende dag wraak. Net als de dag daarvoor en die daarvoor.

Schrijver: Reinout Boesschoten, 23 februari 2004


Geplaatst in de categorie: school

3.1 met 14 stemmen 1.634



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)