Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Walvisleed

Heb je 't gezien? Een enorme ontplofte walvis, midden in het centrum van een Aziatische stad. Duizenden kilo's rottend en stinkend vlees...
Daarvoor moet je in een miljoenenstad wonen, om zoiets te aanschouwen.
In ons Belgenlandje stromen al duizenden toeristen naar de kust, om één zielig zeehondje te bekijken. ('t Kan ook een klein walvisje zijn geweest).
Daarna ging iedereen een verbrande pannenkoek eten bij de handenwringende middenstand. Ik verdenk er hun trouwens van om bij tijd en wijle zélf een dood beest op 't strand te leggen, kwestie van hun inkomsten wat bij te spijkeren. Om daarna in volle paniek naar 't VTM nieuws te bellen met hun Groot Nieuws.
's Avonds komt dan een live-reportage van een nieuwsploeg rechtstreeks verslag uitbrengen van de volkstoeloop aan de kust. Met de satellietwagen, dat spreekt vanzelf, want dat ding moet toch ook wat opbrengen.
Maar om terug te komen op onze grote broer in Azie, dat is het Grote Werk.
Leg zo'n beest op een grote vrachtwagen,en vervoer hem door de stad.
Wat een idee, want je trekt er evenveel volk mee als een carnavalsstoet in Keulen op Rosenmontag. Alleen....zorg er dan wél voor dat 't beest niet halverwege ontploft,want da's niet erg smakelijk.
Benieuwd of er veel pannenkoeken gegeten werden die week.

Schrijver: Frans
Inzender: frans, 13 maart 2004


Geplaatst in de categorie: dieren

3.5 met 21 stemmen 1.217



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)