Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

slakkengang

"Voor we verdergaan, miss Garland, moeten de mannen eerst een kleine pauze hebben", legde Philip uit met zijn bekende grote grijns.
"Alweer?!", reageerde Judith Garland geirriteerd. Ze nam de tropenhelm van haar rood aangelopen hoofd en veegde het zweet weg. De dragers hadden hun pakken neergelegd en waren onder een mangoboom gaan liggen. Judith Garland zuchtte.
"Zal ik voor deze gelgenheid een passend inheems verhaal vertellen", stelde Philip voor en begon zonder instemming:

"Op een dag besloten de mier en de slak tot een hardloopwedstrijd. De overijverige mier had namelijk zo hardnekkig aangedrongen dat de slak uiteindelijk ingestemd had.
"We beginnen hier bij deze steen", zei de mier, "tot aan de kreek. Laat maar eens zien of je mij kunt bijhouden". De mier stoof weg en weinig gemotiveerd volgde de slak. Hij was nog niet halverwege of de mier kwam alweer terug.
"Ben je pas zover?", riep de mier uit, "zo kan ik je wel vier keer verslaan!"
"Ach wat zou het?", antwoordde de slak, "ik ben nog altijd sneller dan de steen". De steen tot slot zweeg, maar dacht: laat die snelheidsmaniakken maar. Ik lig hier best".

"Aldus", begreep miss Garland, "dan zal ik me maar met slakken tevreden stellen".

Schrijver: paul borggreve, 17 mei 2004


Geplaatst in de categorie: reizen

1.8 met 10 stemmen 797



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)