Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het beste dier van de aardbol!

Met verbazing heb ik maandagavond naar het programma van de KRO zitten kijken over de top-100 van de grootste Nederlanders.

Wat een klinkklare onzin!

Zelfs al zou men één categorie willen vergelijken, dan geldt dat men kwaliteiten nauwelijks redelijk kan kwantificeren. Natuurlijk kan men een poging doen:

- wiens werk trekt de meeste kijkers
- bij hoeveel mensen is hij/ zij bekend
- hoeveel geld levert iemands werk op
etc.

Per categorie zou men met veel pijn en moeite tot een aantal criteria kunnen komen.
Komen dan de factoren 'tijd' en 'omstandigheden' erbij, dan komt men voor een onmogelijke opgave te staan.

In wezen is de vraag : wie is de grootste ......... onbeantwoordbaar.

En dan neemt men nog eens alle categorieën bij elkaar!
Sporters naast schilderkunstenaars naast wetenschappers naast koningshuis-leden naast (oorlogs)misdadigers naast literatoren etc. : gekker kan het niet.

Ter illustratie ben ik begonnen met een lijst van 'het beste dier': een nieuw programma-idee!

1. de olifant
2. de bij
3. de walvis
4. de koe
5. de arend
6. de dodo
7. de mier
8. het paard
9. de hond
10. de kat
---------------------------------------------------------
* helaas heeft de sympathieke zeehond (genomineerd door een mevrouw uit Pieterburen) het niet gehaald: komt pas op plaats 35.

** de bacterie had een onduidelijke status: gevraagd is aan het Ministerie van Landbouw of definitief kan worden vastgesteld of het hier een erkende diersoort betreft, die mogelijk ook onder de Dierenbescherming valt.

Je kunt SMS-en (E 2 p.o.b.) of bellen (E 0.75) of mailen (info@nederlands.nl gratis)
voor je eigen lijst! Doen!

Succes! Het wordt spannend!

Schrijver: Marja Raadt, 13 oktober 2004


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.9 met 17 stemmen 1.102



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)