Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

ONZE MAN 7

ONZE MAN

Contact

Ze was nieuw en naast hem aan tafel gezet. De man zat haar met enige nieuwsgierigheid te bekijken. Zijn aandacht werd vooral getrokken door het jammerend geluid dat ze maakte, alsof er een poes in de huiskamer verborgen zat. Af en toe was ze stil, om even later weer met dezelfde klaagzang door te gaan. De man begon voorzichtig een gesprekje met haar, maar ze gaf niet thuis. Ook het aanbieden van zijn eigen koekje bij de koffie liep op een afwijzing uit, waarna hij haar met rust liet. Na enkele dagen hielden haar geluidjes stilaan op en keek zij wat levendiger om zich heen. Af en toe lachte ze zelfs naar hem en bewogen haar tastende handen langzaam in zijn richting. Om haar opmerkelijke gedaanteverandering niet te storen, liet hij haar rustig begaan, ook toen haar hand in die van hem wat rust vond . Ze leek nu tevreden, zich veilig voelend bij de man die stil maar innerlijk bewogen naast haar zat. Hand in hand. Zó was het blijkbaar goed.

Schrijver: bert van der linden, 19 januari 2005


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.7 met 3 stemmen 791



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)