Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

VRIJERIJ er uit als SPORT bij tv TIEN? fragment uit: 'Sport uit Beeld', blz. 11 Volkskrant 23/05/05

Solide en waardig berichtte Studio Sport voor het laatst over het voetbal.
Hoe gaat John de Mol met zijn Tien(10) dat straks aanpakken?
Kees van Kooten voorspelde deze week op tv dat Tien er een gigantisch ‘betting office’ van gaat maken. De voetbalsamenvattingen worden onderbroken door een eindeloze stroom promo’s om toch vooral maar voor twee euro’s per minuut te gokken op de minuut waarop de eerste inworp wordt genomen.

Wat zeker gaat gebeuren:
De Mol bewaart het lekkerste voor tussenin en voor het laatst.

Eerst NEC-Heracles, FC Utrecht-NAC en nog zowat en dan pas Ajax-PSV. Zo’n reeks die permanent wordt onderbroken door reclameboodschappen. Waardoor de reclame-hater even wegzapt om nét te laat terug te keren en de 0-1 van PSV mist.

Als een vorige week gepubliceerd onderzoekje van HES-studenten klopt, dan wacht Nederland een ramp. Bijna de helft van de vrouwelijke sportkijkers op zondagavond doet dat niet uit vrije wil, zegt dat onderzoek.
De emancipatie stokt kennelijk, de verkoop van het aantal tv’s ook.

En waarom vermeldt het onderzoek niets over al die mannen die – op straffe van geen eten of klap met degenroller - verplicht naar Spoorloos of Boer Zoekt Vrouw moeten kijken?

De Mol gaat volgens het onderzoek het voetbal zo lang uitmelken dat het land overspoeld zal worden met zondagse huwelijkscrises!

Schrijver: Marcel van Lieshout
Inzender: E.Blok, 23 mei 2005


Geplaatst in de categorie: sport

3.5 met 4 stemmen 645



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)