Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

kattenmoord

Ik hoorde van een pastoor, die veel van dieren hield.
Hij had een klein katje van net een half jaar oud.
Op een dag was het beestje hoog in de boom geklommen en hij kon nier niet meer uit.
De pastoor probeerde van alles om het diertje eruit te halen.
De boom was te dun om er in te klimmen.
Hij kreeg een erg goed idee en bond een touw om de boom, die hij vervolgens aan de trekhaak van zijn auto bevestigde.
Op deze manier kon de boom iets buigen en kon hij zijn katje er uit halen.
De boom was bijna op goed hoogte om er bij te komen, toen plots het touw knapte.
De kat vloog door de lucht en hoe de pastoor ook zocht, het beestje was nergens meer te vinden.
Ik bedacht me dat ik niet de enige was die een katje de dood in gejaagd had.
Ooit had ik een katje uit het asiel gehaald, een heel lief lapjeskatje.
Hij had wel veel vlooien en ik pakte een sloop, knipte er een hoekje af.
Deed het katje erin en zijn kopje kwam uit de sloop via het afgeknipte hoekje.
Een goed idee, zodat hij niet het vlooienpoeder zou inademen.
Trots was ik op mijn vindingrijkheid.
Een poosje later viel het katje steeds om, ik begreep er niets van en ging snel naar de buren, die een auto hadden.
Ze brachten het beestje naar de dierenarts, die hem direct in een bak water deed.
Wat bleek nu, het katje was zo onder de wondjes, veroorzaakt door de vlooienbeten, dat het poeder in zijn bloed terecht was gekomen.
Ik heb er verschrikkelijk verdriet om gehad en kon mezelf wel voor de kop slaan.

Dit ging allemaal door mijn hoofd toen ik het verhaal van de pastoor hoorde.
Deze pastoor was kort daarop in de supermarkt en daar zag hij een parochiaan, een vervend hondenliefhebster was. Ze had allemaal kattenvoer in haar boodschappen mandje.
De pastoor wilde natuurlijk weten waarom ze kattenvoer in haar mandje had.
“”Mijn dochtertje zeurde altijd om een kat, ze bad er zelfs voor”” vertelde de vrouw.
“”Ik heb gezegd, alleen als hij uit de lucht zou komen vallen, vind ik dat goed””
“”Wat gebeurt er””; vervolgde ze, “”Als ik het niet met eigen ogen had gezien meneer pastoor, dan had ik het niet geloofd.””
“”De kat kwam uit de lucht vallen, zo in haar schoot, dus er bestaat wel degelijk een God die gebeden van kleine meisjes verhoord””.

Schrijver: Eva Mensch, 26 september 2005


Geplaatst in de categorie: humor

3.8 met 5 stemmen 623



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
winny bommel
Datum:
29 september 2005
Email:
infow-bommel.speedlinq.nl
Hardstikke leuk verhaal. Zeer verrassend eind, heb er vreselijk om moeten lachen, houd wel van deze humor. Prachtig!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)