Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mijn Reiki-vriendin

Mijn vriendin doet aan Reiki.
Interessant, dat wel.
Er zit iets goeds in vind ik.
In de overtuigingen dan, die deze mensen hebben.
Ze willen eigenlijk alleen maar liefde uitdragen, pijn en ongemakken verlichten.
Dankzij iemand, die ook aan Reiki doet, heb ik de Universele wetten van de mens gekregen.
Heel erg interessant en het zorgde ervoor dat ik begreep dat er meer was aan leefregels dan alleen die in de Bijbel stonden.
Eindelijk kon ik uit de voeten met wetten en begreep ik meer van wat goedheid nu werkelijk was.
Het was zoveel meer dan al die jaren van bijbelstudie, waarmee mijn familie mij had opgezadeld.

Soms als je pijn hebt dan willen Reiki-mensen je helpen door hun handen op de pijnlijke plek te leggen en dan sturen ze als het ware een helende energie naar je toe.
Het is dan de bedoeling dat de pijnlijke plek warm wordt, waardoor er heling optreedt.
Het is in elk geval zo (dit is dus mijn persoonlijke ervaring), dat Reiki-mensen aardige mensen zijn.
Het bijzondere voor mij persoonlijk is dat ik in 1 jaar tijd vier Reiki-mensen heb ontmoet, waarmee ik inmiddels bevriend ben.
1 van hen is zelfs mijn hartsvriendin geworden.
In het begin zei ze me dat ik er heel veel aan zou hebben als ik er meer van wist.

Mijn antwoord daarop was: ”Ik heb dat niet nodig, ik ben een natuurtalent”.
Inmiddels waren we buiten gaan zitten met een heerlijk glas wijn.
En toen ik die bravourewoorden uitsprak, ondervonden we buiten dat de muziek die van de overkant kwam, tamelijk luid was.
Toen ik dus de woorden had uitgesproken dat ik een natuurtalent zou zijn, vervolgde ik met:
”Kijk maar, ik wil nu dat die herrie zachter gaat”.
Tegelijkertijd hief ik mijn hand omhoog en liet die langzaam naar beneden zakken. Of het zo moest zijn, ging de muziek met het te harde geluidsniveau tegelijkertijd met mijn arm naar beneden totdat ik mijn arm naast mijn lijf had hangen.
Hetzelfde moment was de muziek niet meer te horen.
Mijn vriendin keek me aan alsof ze water zag branden.
Alhoewel ik niets liet merken, was ik zelf ook diep onder de indruk.

Maar aangezien ik altijd alles wil verklaren, zei ik toch maar dat dit een grapje van God was.

Schrijver: Eva Mensch, 2 oktober 2005


Geplaatst in de categorie: humor

2.2 met 5 stemmen 735



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)