Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Weersverwarring

Het weer is opvallend zonnig voor de tijd van het jaar.
Een mens voelt zich als herboren bij deze weersomstandigheden.
Alsof je bent gaan emigreren naar een zonnig oord, waar het buiten altijd behaaglijk is..
Dat komt door dat warme gevoel dat er nu is, het lijkt alsof het voorjaar elk moment kan aanbreken.
Zelfs de rozenstruiken achter het huis staan hier dit jaar voor de derde keer in bloei.
Wat een geluk dat ik hier mag hier wonen.
Het is al een week in november en volgende maand hebben we weer de gezellige winterfeesten.
Gezellige dagen zoals Sinterklaas, de Kerstdagen, Oud en Nieuw.
Het is met dit weer bijna niet voor te stellen.
Volgende maand de kerstboom opzetten om de donkere dagen wat op te fleuren?
Momenteel heb ik daar echt geen behoefte aan.
Vreemd, want ik verheug me normaal gesproken op het ritueel dat een kerstboom opzetten met zich mee brengt.

Het zou toch niet komen doordat mijn jongste uit huis is sinds mei van dit jaar he !!!!
Help, ik hoop van harte dat dit vreemde gevoel bij de gedachte aan het opzetten van een kerstboom volgende maand alleen maar komt door dit prachtige weer.
Mijn zoon heeft met de Kerst 2 weken vrij, zou ik nu iets moeten ondernemen, of hem uitnodigen?
Ik beland nu direct weer in de realiteit, of beter gezegd in mijn eeuwige regelen van de toekomst.
Hij kan normaal gesproken nooit lang van huis weg.
Toen hij op zichzelf ging wonen heeft hij de kat meegenomen.
De kat kan natuurlijk niet langer dan 24 uur alleen blijven.
2 weken hier op visite? Wel gezellig, naar hoe zou het met zijn kat moeten dan.
Inmiddels weet ik ook hier de oplossing voor.
Hij neemt de kat gewoon in de trein mee in zijn vervoersmandje.
In de winter;
Ho !, bah wat een vreemde opmerking met dit mooie weer !
Maar dan heb ik hier de deuren altijd dicht en kan de kat niet ontsnappen, zodat hij hier vrij kan rondlopen.
Ik heb wel veel plannetjes.
Misschien wil hij helemaal niet 14 dagen uit zijn nieuwe woonomgeving.
Misschien wil hij echt voor het eerst een zelfstandige Kerst meemaken.
Okee bedenk ik me nu, maar misschien moet ik hem dan toch maar de kleine kerstboom van zolder meegeven.
Inmiddels begin ik te begrijpen dat Kerst in Australië een enorme afknapper geweest moet zijn voor mijn broer, die daar een aantal jaren geleden heen geëmigreerd is.
Het is als een wisselbad, zo sta je onder de warme douche en dan ineens heel erg koud.
Zo voel ik me nu op dit moment.
Vluchtige verwarrende gedachten.
Ik denk dat ik maar niet verder denk dan vandaag.
Morgen ga ik weer genieten van het mooie weer.
De winter is nog ver weg.
Het zal als een soort jetlag zijn als de winter komt.
Vandaag is belangrijk, vandaag leef ik, vandaag ben ik warm en gelukkig.
Ik leef dus vandaag en stop met allerlei plannetjes maken.

Schrijver: Eva Mensch, 9 november 2005


Geplaatst in de categorie: jaargetijden

3.0 met 4 stemmen 1.252



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)