Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

het leven is verukkelijk

Mooi kan het leven zijn, mooi als je er voor open staat.
Mensen die je tegenkomt, mensen die je uitnodigt.
Net de laatste gast vertrokken.
Ik heb echt genoten van dit weekend.
Zo leuk ! en dat terwijl we elkaar nauwelijks kenden.
Met zijn vieren waren we elkaar tegengekomen op onze gezamenlijke reis naar Ierland.
Vrouwen van diverse leeftijden en uit diverse streken van Nederland.
Heel spontaan kregen we van een van hen een uitnodiging om op een bootreis naar Duitsland te gaan.
Het resulteerde in een weekendje bij mij.
Dit ook omdat ik de vrouwen zelf als alternatief voor de bootreis uitnodigde in mijn huis..
Omdat ik ongeveer in het midden van het land woon, was de keuze denk ik snel gemaakt.
Dan komt er wel van alles om de hoek kijken.
Wat zullen we gaan eten, waar moeten ze slapen.
Ik heb gelukkig een huis met drie slaapvertrekken en dat probleem was vrij snel van de baan.
Toen het eten nog.
Er was een vegetariër bij en daar moet je dan toch wel rekening mee houden.
De oplossing kwam van een vriendin waar ik nog niet zo lang geleden was.
Ze trakteerde mij op kaasfondue en dat leek me de oplossing van het eetgebeuren.
Ik hoefde niet langer meer te denken.
We zouden kaasfondue doen.
Nog nooit had ik dat klaargemaakt en ik heb best wel veel mensen gepolst hoe ik dat zou moeten oplossen.
Zo gaat een mens steeds verder denken en groeit er een heel plan.
Tomatensoep met brood en kruidenboter was een leuke oplossing voor de lunch.
De kaasfondue werd wat uitgebreider door er een sla- en aardappelsalade bij te doen.
Als sluitstuk bedacht ik een heerlijk chipolatapuddinkje.
Zo werd dus ook de boodschappenlijst steeds uitgebreider.
Een ierlandganger van een naburig dorp, die ook uitgenodigd was, wist dat er in de buurt een ierlandavond met Ierse muziek in de buurt was.
Dat maakte het geheel tot een goed gevuld weekend met lekker eten, lieve mensen en een avondje uit.
Het was reuze gezellig en het allermooiste vind ik dat men zich thuis voelde bij mij.
Ik heb mezelf een 10 gegeven voor gastvrijheid.
Wat wordt een mens dan beloond voor deze dingen.
Vrouwen die op dezelfde golflengte zitten, raken niet uitgepraat en hebben in ons geval respect voor elkaar.
Zonder iets te hoeven zeggen werd er van alle kanten aangepakt en dat is zo rustgevend.
Ik denk dat ook de anderen dit weekend nog lang zullen heugen.
Er staat al weer een uitnodiging voor komend voorjaar op stapel.
Het is misschien wel een begin van een nieuwe traditie.

Het allermooiste van dit weekend was de ierlandavond, de band speelde speciaal voor ons een prachtig lied. Misschien viel het de mensen wel op dat er zomaar vier vrouwen binnen kwamen, die toch wel een bijzondere uitstraling hadden.

Schrijver: Eva Mensch, 20 november 2005


Geplaatst in de categorie: vriendschap

3.0 met 3 stemmen 1.569



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)