Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verschil moet er zijn

Mag ik je hand vast houden?
Ik kijk hem aan en lach, natuurlijk mag dat.
Hij pakt mijn hand en ik voel dat zijn handen klam zijn.
Mijn handen verdwijnen in die van hem.
Ik kijk naar het scherm waar de film op afdraait en voel me enigszins afwezig.
Ik kijk naar onze handen verstrengeld in elkaar en zo zijn mijn gedachten nu ook...verstrengeld.
Als ik naast me kijk zie ik hem gelukkig zitten, kijkend naar de film.
Moet ik dat geluk vasthouden?
Ik weet gewoon niet wat ik wil. Hij ziet er perfect verzorgd uit. Zijn bruine krullen glanzen en in plaats van een duffe bril draagt hij gekleurde contactlenzen. Hij heeft de mooiste designers kleren en hij spreekt net zo goed als dat hij eruit ziet. 3
Loes? Hallo aarde aan Loes! Hoor ik tetterend in mijn linkeroor.
Waar zat jij met je gedachten?
Ik reageer wat koeltjes en irriteer me. Gatver wat is hij altijd vrolijk, waarom kan hij nou niet gewoon 1 keer als een normaal mens sago zijn. Maarja zo normaal is hij niet, hij ziet er niet normaal uit, hij ziet er mooi uit, uitzonderlijk uit.

Terwijl we hand in hand naar buiten lopen merk ik dat het is gaan vriezen. Hij pakt me stevig beet. Laten we wat gaan drinken stelt hij voor. Knikkend laat ik weten dat ik het een goed plan. Eenmaal binnengekomen in een oud café zie ik dat we worden aangestaard, ook wel logisch want hij ziet er perfect uit. Ze zullen vast denken wat zo een meisje als ik naast hem doe. Misschien moet ik het ook wel beëindigen want ik kan nooit zo stijlvol worden als hij en zijn familie. Later de op de avond word ik thuisgebracht en hij kijkt me aan. Zwijmelend kijk ik terug en een verliefd gevoel overvalt me. Ik zou wel gek zijn als ik hem laat vallen, schijt aan de rest en voldaan stap ik de auto uit en geef hem een knipoog ;-) Tot morgen en sluit de deur.

Schrijver: sylvia kuipers
Inzender: joost van berkel, 14 december 2005


Geplaatst in de categorie: liefde

2.7 met 7 stemmen 1.074



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)