Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Fundamentalisme

De SGP-er die voor invoering van de doodstraf pleit, de moslimfanaat die vindt dat overspel met een publieke geseling moet worden bestraft en de atheïst die gelovigen als Neanderthalers beschouwt, hebben één ding met elkaar gemeen: het zijn allemaal enge fundamentalisten.
Hun fundamentalisme is de builenpest voor de ziel, chronische staar voor de geest en een sluipend gif voor het hart omdat het de liefde voor anderen doodt.
Fundamentalisme brengt mensen in trance en laat hen, net als gehypnotiseerden die in de ban zijn van een charlatan, dingen doen waar ze niet over zouden peinzen als ze bij hun volle verstand waren.
De verblinding van het fundamentalisme is de antikracht en tegenpool van elke beschaving en het begin van het einde als de massa zich erdoor laat meeslepen.
Kruistochten en jihad zijn daarvan het gevolg, galg en rad, 9/11 en Guantanamo Bay.

Hoe lang duurt die verrekte paranoia nog?

Schrijver: Theo_Dosius, 29 augustus 2009


Geplaatst in de categorie: religie

3.7 met 14 stemmen 479



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)