Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

SCHOOL VAN RIJK BESTAAN

Bij Dronten staat de middelbare land- en tuinbouwschool met de natuurlijke bemesting en ongediertebestrijding, waarbij rekening wordt gehouden, dat de gewassen ook groeien onder invloed van uitstralingen der verre hemellichamen.
Van 1971 tot 1974 was ik daar leerling.

Stemmen vol bewust onderricht klinken in denkende gebouwen, moedigen jonge mensen aan om de grond vol zuiver leven en krachtige schepping te bebouwen, waarbij sterrenstralen de groeikracht 's nachts nog opwekken.
Het gelukkige vee mag dag en nacht rekenen op toegewijde verzorging en aandacht.
Gezonde planten kijken zegevierend en voldaan in het rond.
De ondernemende en vrolijke bijen bouwen steeds ijverig hun nieuwe raten.

Muzen van allerlei kunsten verspreiden hun gaven als kleurrijke, geurige, fijn verkruimelde stof door zalen en tuin om de edele en sterke drang te leiden.
Beelden, potten en tekeningen worden ieder jaar uit fijngevoelige handen geboren. Galmend gezang vloeit, soms lieflijk, soms stoer, over akkers en weiden.
Men onthoude steeds de fiere naam Warmonderhof.

Schrijver: Han Messie, 5 september 2017


Geplaatst in de categorie: werk

2.5 met 2 stemmen 1.241



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Anneke Haasnoot
Datum:
8 september 2017
Kort krachtig poetisch proza! Met graagte gelezen

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)