Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Bestaan er meerdere heelallen met een wereld? Nu is er een nieuwe "onderzoeker: Gaia" die dat gaat uitzoeken.
Lang leve de wetenschap.

Schrijver: J.de Groot, 21 december 2013


Geplaatst in de categorie: heelal

3.1 met 14 stemmen 373



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
25 december 2013
Email:
degrootjoke27gmail.com
Nog even Nico, ons heelal heeft er zeker ook 3!
Alleen de 3e wereld heeft hier niet zo'n succes....helaas!
Naam:
J. de Groot
Datum:
25 december 2013
Email:
degrootjoke27gmail.com
Och Nico, zo zie je, een kind kan de was doen;-)
Naam:
Nico Noorman
Datum:
25 december 2013
Email:
niconoormanhotmail.com
Ja Joke er bestaan 7 heelallen en 28 werelden. Ik heb het net uitgezocht.
Naam:
J.de Groot
Datum:
25 december 2013
Dat heb je goed gezien Jacob!
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
23 december 2013
Email:
tijsterblomlive.nl
Inderaad Joke, het ultieme doel van kunst is immers, en zou het van wetenschap ook moeten zijn, om de mens te bevrijden van zijn al te beperkend referentiekader, zonder hetwelk hij immers pas werkelijk vrij kan zijn, hem plaatsend in een hoger, mogelijk zelfs metafysisch, bewustzijn. -)
Naam:
J.de Groot
Datum:
22 december 2013
@Hendrik, natuurlijk weet ik dat wel, daarom had ik onderzoeker Gaia ook tussen aanhalingstekens staan, als kunstenaar was ik al enige tijd op de hoogte van de exo-planetaire eigenschappen van mijn scheppende psyche, maar beeldende kunstenaars zoeken nooit naar bewijs omdat ze voor het uitbeelden van de menselijke verbeelding geen wetenschapper hoeven te zijn.
Zo heb ik ook in deze bewering mijn lezers naast de stijlfiguur van de personificatie ook die van de lang levende ironische identificatie laten zien.
Naam:
Hendrik
Datum:
21 december 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Joke, Gaia is geen onderzoeker, maar een satelliet van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. Die satelliet is niet gelanceerd om te onderzoeken of er ook 'meerdere heelallen met een wereld zijn', maar om o.a. exoplaneten te ontdekken. Dat zijn planeten die niet om onze eigen zon draaien, maar rondom andere sterren.

Met die Gaia willen sterrenkundigen ongeveer 1 miljard sterren van onze Melkweg heel precies in kaart brengen. Ook willen ze bruine dwergen opsporen (sterren die zo'n lage temperatuur hebben, dat ze alleen in het infrarood kunnen worden ontdekt).

Dat dit een knap staaltje werk is, ben ik trouwens wel met je eens.
Wie hierin geïnteresseerd is, kan voor meer info terecht op www.astroblogs.nl/2013/12/19/europese-melkweg-satelliet-gaia-succesvol-gelanceerd/

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)