Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Waardevol

Het leven zit soms best ingewikkeld in elkaar
Natuurlijk kun je het zelf zo ingewikkeld maken als je wilt.
Maar toch!
Als je met mensen in aanraking komt, die anders over bepaalde zaken denken of je niet schijnen te begrijpen, kan het soms knap lastig zijn.
Een meningsverschil of een andere mening hebben is prachtig, vooral als men er over wil praten.
Wil men dat niet of vindt men mij het niet waard enig tegengas te geven. Dan voel ik me erg ongemakkelijk.
Als ik dus op mijn manier gezellig aan het babbelen ben en ik zie dat er bij wijze van spreken een wenkbrauw opgetrokken wordt, stel ik het erg op prijs als er enig respons komt.

Maar als vervolgens de betreffende persoon zich in stilzwijgen hult, voel ik me erg ongemakkelijk.
Ik ben behoorlijk sfeergevoelig en constateer dit dus direct.
Met een hele groep is dat niet zo lastig, er is altijd wel iemand die met je wil communiceren.

Maar als je dan maar met zijn twee bent, besef ik direct dat er iets gezegd is waar de ander zich niet zo prettig bij voelt, of is het iets anders?
Soms denk ik dan verbijsterd “ik zei toch niets verkeerds”?
Maar ja, als de ander niet echt in je geïnteresseerd is en dat merk je dan wel.
Jammer is dat wel hoor!

Het zou natuurlijk erg fijn zijn als je met iedereen overweg zou kunnen.
Zelf probeer ik het rustig en gezellig te houden met mijn vriendinnen onderling en met mijn kinderen en hun aanhang.
Dat klinkt natuurlijk wel weer een beetje vervelend.
“Aanhang”...
Net alsof je in dat geval een derde wiel aan de wagen bent.
Maar goed, ik wil het altijd positief bekijken en als de ander naar mijn idee vreemd reageert, dan denk ik maar, dat de ander misschien problemen heeft of mij misschien niet aardig vindt.

Soms ligt het er ook aan dat de ander zich “beter” voelt dan jij en dat is niet zo leuk.
Dan schijn je niet overal iets van af te mogen weten.
Zij weten het dan altijd alles beter dan ik en als niet, dan zijn ze gekwetst?
Nu ja de hele wereld kan mij nu eenmaal niet aardig vinden en het is ook niet mijn taak daar voor te zorgen.
Mijn taak is het om te zijn wie ik werkelijk ben en ik vind dit mens heel aardig en waardevol.

Schrijver: Eva Mensch, 5 november 2006


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.1 met 7 stemmen 1.334



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
gea
Datum:
17 februari 2007
Email:
vraag gewoon wat ze bedoelen met hun lichaamstaal
dan kon het wel eens anders bedoeld zijn als je vermoeden is en ben je er wijzer van geworden
het is niet altijd wat het lijkt dat het is.
Naam:
Driek Oplopers
Datum:
12 november 2006
Email:
driekoplopersyahoo.com
[quote]Soms ligt het er ook aan dat de ander zich “beter” voelt dan jij en dat is niet zo leuk.[/quote]
Juist als mensen uitstralen dat ze zich beter voelen dan jij, moet je dat gewoon checken. En als dat dan echt zo blijkt te zijn, dan bonjour je die mensen je leven uit. Weg ermee, waar daar is niets aan verloren!

Mooi verhaal, Eva!
Naam:
Rina van Dijk
Datum:
7 november 2006
Helemaal mee eens. Blijf vooral altijd, en helemaal: jezelf.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)