Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Graag gedaan

Midden in de nacht schrok ik wakker door een enorme klap.
Wat er aan de hand was realiseerde ik mij niet meteen.
Ik zou dus naar beneden moeten gaan kijken of de kat iets uitgespookt had.
Onschuldig keek hij mij aan en na een blik van: “waarom kom je kijken of hier wat gebeurt?”, ging ik dus maar weer naar boven.
Boven besloot ik zekerheidshalve ook maar even op de logeerkamer te kijken.
Daar zag ik gelukkig wat er gebeurd was.
Het weten van waarom en hoe is voor een mens zijn gemoedsrust echt wel belangrijk.
De jaloezieën waren niet langer met het plafond verbonden en lagen op de verwarming als een waaier van losse lamellen.
Logisch die klap bedacht ik me.
Het maakt nog al niet een lawaai, als een aluminium balk 2 meter naar beneden op de verwarming klettert.
Ik kon in elk geval met een gerust hart verder slapen.

De volgende morgen zou ik mijn hoofd er wel over breken wat ik er mee aan moest.
Dat ik dat dus deed en dat ik eigenlijk geen oplossing wist, had ik mij ’s nachts al wel kunnen bedenken.
Hoe zou ik met een boormachine overweg kunnen en nog wel boven mijn hoofd.
Nee dat was een onmogelijke zaak.
Maar wat dan?
Liggende gelden heb ik ook niet.
Er kwam een fantastische gedachte in mij op.
Ik bel GRAAG GEDAAN!

Dezelfde ochtend had ik een vrijwilliger aan de deur.
Een aardige meneer die mensen zoals mij wil helpen.
Niet alleen hangen nu de jaloezieën beter dan ze ooit gedaan hebben, maar... het was nog reuze gezellig ook.
Wat heerlijk dat er mensen bestaan die anderen willen helpen.
Dank u wel zei ik bij het afscheid aan de deur.
“Graag gedaan”, zei de man.

Schrijver: Eva Mensch, 7 januari 2007


Geplaatst in de categorie: bedankt

2.6 met 9 stemmen 2.905



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)