Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gevangen

Hoeveel brieven heb ik niet geschreven in het verleden.
In naam van Amnesty International. Om gevangenen een beter leven te bezorgen, hen te vrijwaren van een slechte behandeling.
Dat hielp in sommige gevallen ook.
Je gevangenen slecht behandelen, dat deden de regimes in derde wereldlanden, in bananenrepublieken.

In Nederland? Daar gebeurde zoiets niet. Integendeel. Daar werd je keurig in de watten gelegd. Je moest niet raar opkijken als gevangenen een betere kamer hadden dan de onschuldigen in een verpleeghuis of psychiatrische kliniek.
Maar nu is dat anders. Nu wordt een doodzieke man in een hokje gestopt op een smal bedje, een luikje in de deur.
Goed, het mag dan een grote crimineel zijn, maar ik zou willen dat ook in dit geval Amnesty zijn ongenoegen zou laten blijken. Ook deze mens heeft recht op een humane behandeling. We leven hier in een fatsoenlijk land.

Schrijver: Rina van Dijk, 26 april 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.8 met 4 stemmen 1.056



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Rina van Dijk
Datum:
29 april 2007
Oei, dit is wel een erg groot compliment Günter!
Als het een cadeau was, zou ik zeggen: "Dit kan ik echt niet aannemen. Het is té veel".
Ik sta wel volledig achter de inhoud. Ieder mens, echt ieder mens heeft recht op een humane behandeling. En ik besef, dat daar best argumenten tegenin gebracht kunnen worden. Hoewel ik er hier niet ééntje aantref.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
29 april 2007
Email:
a.g.schulztiscal.nl
Het is net, alsof Jean-Paul Sartre is gereïncarneerd, Rina. Raak en met geslepen pen geschreven. Ook ik zie uit naar méér!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)