Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onwezenlijk

Daar ligt ie dan, gekoeld als z'n favoriete drankje, ik heb hem nog een dag. Gewassen, netjes geschoren, gemakkelijke kleding en ouwe schoenen want, "dat zit zo lekker". Morgen geef ik hem terug aan de zandgronden van zijn geboortestad, zullen wormen en ander ongedierte tot op zijn bot gaan, maar dat was hij al gewend.

En ik zal moeten wennen aan die oorverdovende stilte, niet meer die pretlichies in z'n ogen als hij weer eens een stukkie gewrocht had. Hij raakte mijn hart, ik mis hem.

Morgen geef ik hem terug.

Schrijver: Nathalie Mahlstrohm, 18 juli 2007


Geplaatst in de categorie: afscheid

2.8 met 9 stemmen 513



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
josiene
Datum:
26 juli 2007
echt mooi, en ook zo, dat je denkt:
"die had ik wel ook gekend willen hebben."
Naam:
tineke
Datum:
18 juli 2007
Een heel herkenbaar gevoel, omdat ook ik zo'n afscheid heb moeten meemaken.
En toch zullen er ook eens weer lichtpuntjes komen!
Naam:
stef
Datum:
18 juli 2007
Email:
susannaxxxhotmail.com
Het kost me de grootste moeite, maar ik moet reageren op je stukje, ik vind het namelijk zo sterk en compact.
morgen geef je hem terug, zo is het.
hopelijk was de tijd dat hij jou is toevertrouwd er een die je heeft gemaakt tot wie je nu bent zodat hij nooit verloren gaat, voortlevend in jou en door jou heen.
knappe tekst, sterkte.
Naam:
Frederik
Datum:
18 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
Bedroevend weer, het niveau van deze bijdrage.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)