Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De Here spreekt

Je hand zweet, glijdt in die van mij. Je handdruk stevig, niet van plan los te laten. Je lichaam trilt, en je lippen zijn tot een smalle streep getrokken. Je ogen staan opengesperd, de angst staat op je gezicht. Ze vragen of je de Here je hart wilt geven.... je trekt je los.

Het oordeel was er nog niet, maar je plaste net niet in je broek. Je geweten sprak, je wil zweeg. Je hoorde hoe je werd gezegd dat God in je hart moest komen wonen, en je wilde geen dakloze God.
Je opende je armen, sprak met je lichaam je antwoord uit.

Heer, kom binnen! Maar je vroeg Hem wel Zijn voeten te vegen.
Of Hij iets drinken wilde in jouw huis, maar een biertje had de Heer niet verwacht. Toen je in de keuken stond, sprak Hij. Maar je hoorde enkel de blender.
Toenj e met Hem sprak bleef je ongehoord, en toen de Here toch antwoordde, sprak je nog onverstoord.
De Here was gaan zitten op de bank.
Al die tijd keek jij naar de tv, je hebt een een zak chips gegeten, en gemsnd.
Toen je ging slapen riep je de Heer, maar toen Hij aan de trap stond, kon Hij je niet vinden, je sliep.

Toen je opstond, vloog je naar de badkamer, in je haast groette je de Heer. Badkamer in, badkamer uit. Kleren aan, boterham in mond proppen.
Toen Hij je iets wou zeggen, sloot de voordeur met een knal in het slot. Op weg naar je werk, alweer. In de garage sprak Hij, doe je gordel om, maar je mobieltje, overstemde Zijn stem. De Here rende achter je aan, maar toen je door 't rood reed, verloor Hij je uit het oog.

Je reed tegen een boom.

Schrijver: Stephanie-Joy, 4 november 2007


Geplaatst in de categorie: moraal

3.6 met 7 stemmen 351



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Natasja
Datum:
5 november 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com
Moraal misschien, maar geweldige ondertoon!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)