Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verveling

Wie heeft die luxe vandaag aan de dag nog om zich te vervelen. En als je het wel hebt, weet ik niet of je het luxe mag noemen.
Ja voor een dag of misschien zelfs een week, maar daarna wordt het verveling en eenzaamheid. Eenzaamheid een woord dat voor vele mensen opgaat in deze tijd en waar niemand blij van wordt.

Hoe komt dat toch die verveling en wat daar aan te doen: een cursus volgen en hopen dat je daardoor je kennissenkring verrijkt.

Of komt het doordat je niet lekker in je vel zit en dat je naar jezelf kijkt met spijt.

Waar is de overtuiging van de woorden die je altijd heb gezegd! Het houden van de mens! Het leven is gegeven! Oprechtheid heeft geen spijt! Waar is dat gebleven! Verval is het zoals het nu heet.
Ik wil en kan het niet opgeven, al zou ik dat op dit moment soms graag
doen. Maar om de verveling om te zetten in positieve vrije tijd, dat is een karwei.
Totdat een tijdje geleden een vriend mij een link doorstuurde van deze site. De computer was niet echt mijn vriend, dus het duurde nog wel een
tijd. Nu lees ik de verhalen en leer hoeveel mensen net als ik knokken met eenzaamheid.
Het is een fijn gevoel dat je niet alleen staat om nieuwe dingen te ontdekken en oude overtuigingen terug te krijgen. En van één ding heb ik zeker geen spijt.
Om zo nu en dan naast het lezen ook te schrijven. Mijn eerste doorbraak van de eenzaamheid.
Ik weet niet of ik het mag zeggen!
Dank U wel makers en medewerkers dat U dit mogelijk heeft gemaakt.

Schrijver: E van Dam, 2 februari 2008


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

2.8 met 9 stemmen 750



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)